مسلمیار: با واگذارکردن چند ولایت به طالبان شدیداً مخالفیم

© Photo / meshrano jirgaمسلمیار: با واگذارکردن چند ولایت به طالبان شدیداً مخالفیم
مسلمیار: با واگذارکردن چند ولایت به طالبان شدیداً مخالفیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اعضای مجلس سنا در مخالفت با طرح صلح گلبدین حکمتیار، گفته اند که ایجاد ساحه امن برای طالبان آغاز تجزیه کشور است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری جمهور، فضل‌هادی مسلمیار، رئیس مجلس سنا در نشست امروز(سه‌شنبه، 7 حمل) این مجلس تاکید کرد که این مجلس با ایجاد ساحات امن به طالبان مخالف است و آن را به مثابه تجزیه افغانستان می‌داند.
آقای مسلمیار گفت: "ما هیچ نوع مخالفت در زمینه صلح با طالبان نداریم و صلح با عزت را یک ضرورت می‌دانیم؛ ولی با میکانیزم‌هایی که براساس آن مراکز امن برای طالبان ایجاد گردد یا چند ولایت به واگذار شود، شدیداً مخالفیم؛ اما با بازگشایی دفتر برای طالبان در کابل موافقیم".

حکمتیار به حکومت: چند ولایت را به طالبان بدهید - اسپوتنیک افغانستان
حکمتیار به حکومت: چند ولایت را به طالبان بدهید

به گفته رئیس مجلس سنا، اگر طالبان می‌خواهند صلح کنند بیایند به مذاکرات حاضر شوند و هر زمانیکه مذاکرات به نتیجه رسید، دولت مکلف است، خانواده‌های اعضای این گروه را جابجا کرده و امنیت شان را تامین کند.
آقای مسلمیار همچنان از سناتورها خواست که به نشانی مخالفت با این طرح حکمتیار دست بلند کنند و بسیاری از سناتورها با بلند کردن دستان‌شان با این طرح مخالفت کردند.
جمعه الدین گیانوال، عضو مجلس سنا گفته است که ایجاد منطقه امن برای طالبان در واقع طرح تجزیه افغانستان است و صلح با طالبان اینگونه تامین نمی‌گردد.
آقای گیانوال تصریح نمود، در صورتیکه برای طالبان منطقه امن ایجاد گردد، این گروه امارت اسلامی اش را دوباره احیا کرده و حکومت موازی با حکومت افغانستان می‌سازد.
پیش از این گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی گفته است که طرح صلح را به حکومت افغانستان پیشنهاد کرده است که براساس آن باید برای حضور طالبان در افغانستان مناطق امن ایجاد گردد.
آقای حکمتیار گفته است، تا زمانیکه مناطق امن برای طالبان ایجاد نگردد و خانواده‌های اعضای این گروه به این مناطق جابجا نگردد، آنان نمی‌توانند به مذاکرات صلح حاضر شوند.
این در حالیست که طرح مذکور با مخالفت‌های زیادی در داخل کشور مواجه شده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала