هشدار طالبان مبنی بر قطع برق شهر کابل

© Sputnik / Yuriy Lashovهشدار طالبان مبنی بر قطع برق شهر کابل
هشدار طالبان مبنی بر قطع برق شهر کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه طالبان* هشدار داده است که اگر جریان برق در مناطق زیر اداره آنان در کندز و بغلان وصل نشود، برق کابل را قطع خواهند کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانانیوز، این گروه همچنان گفته است که اگر برنامه های توسعه و بهداشتی به گونه متوازن در مناطق زیر اداره طالبان از سوی حکومت اجرا نشود، حکومت را با چالش های فراوانی روبرو خواهد کرد.

صدیق انصاری، آگاه اقتصادی در این مورد گفته است: "این یک جنایت است. گناه مردم بالای کسانی خواهد بود که برق را قطع می‌کنند."

شرکت برق به آریانانیوز می گوید که طالبان دو پایه برق را در مسیر کندز-بغلان منهدم کرده اند که سبب قطع برق بخش های از بغلان و کابل شده است.

درآمد 290 میلیونی سالانه طالبان از برق - اسپوتنیک افغانستان
درآمد 290 میلیونی سالانه طالبان از برق

این هشدار طالبان با واکنش باشندگان پایتخت نیز روبرو شده است. آنان تاکید می‌کنند که طالبان باید قوانین جنگ را رعایت کنند، در غیر این صورت، گرفتن امکانات نخستین زندگی از شهروندان نفرت مردم را در برابر این گروه بیشتر خواهد ساخت.

محمد خالد یکی از باشنده های کابل در واکنش به این اعلامیه طالبان گفته است: "برق را که قطع می کند زیان اش به مردم می رسد نه به حکومت. هر کاری که دارند با حکومت کنند نه با مردم."

این در حالیست که قبل از این، شرکت برق اعتراف کرده بود که طالبان صرفیه برق را در مناطق زیر اداره شان جمع‌آوری می‌کنند و از این درک میلیون‌ها افغانی به کیسه خود می‌ریزند.

*طالبان — گروه تروریستی ممنوعه در روسیه    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала