اسماعیل خان با شدید ترین الفاظ حکومت را به باد انتقاد گرفت

© Wikipedia / Employee of the United States Embassy in Kabulاسماعیل خان با شدید ترین الفاظ حکومت را به باد انتقاد گرفت
اسماعیل خان با شدید ترین الفاظ حکومت را به باد انتقاد گرفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمد اسماعیل خان، از رهبران پیشین جهادی، از سران حکومت وحدت ملی خواست تا از قدرت کناره‌گیری کنند و حکومت موقت تشکیل شود.

به گزارش اسپوتنیک، این رهبر سابق جهادی، می گوید: «بیایند هر دو بردار ما ‹رییس‌جمهور غنی و عبدالله عبدالله› انصاف کنند، بروند به طرف یک حکومت موقت. حکومت موقت خود را در انتخابات کاندید نکنند و از انتخابات بی‌طرفانه دفاع کنند.»
این فرمانده جهادی به برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه با رهبری حکومت وحدت ملی به دیده شک و تردید می‌نگرد.
اسماعیل خان با شدیدترین الفاظ حکومت کنونی را به باد انتقاد می‌گیرد و از جامعه جهانی می‌خواهد که دست از حمایت رهبران حکومت وحدت ملی بردارند. وی تصریح کرد:" تقاضا داریم از حکومت ناکار آمد، ناکام، مسافر، ضعیف و نامشروع بیشتر از این دفاع نکنند"
او از جامعه جهانی می‌خواهد که با مجاهدین نزدیک شوند و این گروه را تفنگ‌سالار خطاب نکنند و از باب گفت‌وگو با مجاهدین وارد شوند.
توزیع شناسنامه‌های الکترونیکی بر اساس فیصله کابینه از خواست‌های دیگر این فرمانده پیشین جهادی است.
اسماعیل خان از مخالفان مسلح حکومت نیز می‌خواهد که در صورت عدم تمایل برای آغاز گفت‌وگوهای صلح با حکومت وحدت ملی، با مجاهدین در این زمینه گفت‌وگوها را آغاز کنند.
او افزود: «اگر شما ‹طالبان› با حکومت نمی توانید مذاکره کنید، باید با خانواده بزرگ جهاد به طرف معامله بنشیند و راه حل را سراغ کنید که واقعا یک نظام اسلامی بیاوریم و در غیر آن صورت جنگ حل نخواهد شد».
اسماعیل خان هم چنین از عطا محمد نور، والی برکنار شده بلخ نیز خواست که به موضع کنونی‌اش در مقابل حکومت ادامه دهد. او تصریح کرد: « حق استاد عطا، حق مشروع مجاهدین و حق جمعیت اسلامی افغانستان است. از رییس جمهور می‌خواهیم که عادلانه حل کنند؛ نشود این موضوع به تنشی روبرو شود و افغانستان به بحران دیگری ببرد».
این فرمانده جهادی به کشورهای همسایه نیز هشدار می‌دهد که در صورت حمایت از مخالفان مسلح، پدیده هراس‌افگنی دامن شان را خواهد گرفت.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала