شبیه سازی حملات کیمیاوی توسط ستیزه جویان در شرق غوطه

© AFP 2023 / Amer Almohibanyشبیه سازی حملات کیمیاوی توسط ستیزه جویان در شرق غوطه
شبیه سازی حملات کیمیاوی توسط ستیزه جویان در شرق غوطه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون وزارت امور خارجه سوریه اعلام کرد، که تروریست ها در حال شبیه سازی حملات کیمیاوی برای متهم ساختن نیروهای دولتی سوریه است.

ابراز نگرانی دبیرکل سازمان ملل از اوضاع غوطه شرقی - اسپوتنیک افغانستان
ابراز نگرانی دبیرکل سازمان ملل از اوضاع غوطه شرقی
به گزارش اسپوتنیک، فیصل المقداد معاون وزارت امور خارجه سوریه گفت: به تاریخ 10 مارچ تروریست ها در بین شهرک های میسربه و بیتساوا برای اجرای طرح های خود چند زن را قربانی می کنند و پس از آن به پخش معلومات غلط مبنی بر حملات کیمیاوی توسط نیروهای دولتی سوریه می زنند.

معاون وزارت امور خارجه سوریه گفت: سوریه هرگز درباره بررسی مناطق توسط کمیسیون OPCW پاسخ منفی نداده است.

او گفت: درهای سوریه همیشه برای سازمان های بین المللی که تحقیقات را انجام می دهند، باز هستند.  در حقیقت، ما دهها برنامه کاربردی از کمیته های تحقیقاتی مختلف دریافت کردیم. ما هیچ رد نکردیم، مانع از عبور آنها به هر بخش سوریه نشدیم. اما آنها این کار را انجام ندادند. این مشکل به آنها پیوند دارد.

المقداد یادآوری کرده، که کمیسیون OPCW نتایج تحقیقات درباره استفاده از سلاح کیمیاوی که توسط رهبری سوریه انجام شده را باور نمی کند و همچنین کارشناسان این سازمان هم تاکنون برای بررسی به سوریه نیامده اند.

یادآوری می کنیم، که پیش از این «بشار الجعفری» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد گفته بود، که کشورهای پشیبان تروریسم در سوریه عادت کرده اند، که استفاده از سلاح کیمیاوی را بهانه ای برای خود قرار دهند، تا مانع از پیشروی ارتش سوریه شوند و از این مسئله چند بار به عنوان اهرم فشاری در برابر حکومت سوریه استفاده کرده‌اند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала