طالبان: خارجی ها، بر مردم مزدوران فراری را حاکم ساختند

© AP Photo / Reza Shirmohammadiطالبان: خارجی ها، بر مردم مزدوران فراری را حاکم ساختند
طالبان: خارجی ها، بر مردم مزدوران فراری را حاکم ساختند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طالبان با انتشار بیانیه ای اعلام کردند،که نیروهای متجاوز غربی، نظامی اسلامی ما را سرنگون و به خاطر عملی کردن نقشه های خود و خوار کردن مردم افغانستان، مزدوران فراری را آوردند و در اینجا حاکم ساختند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلس، طالبان با انتشار بیانیه ای نسبتا بلند در مورد مسایل مختلف افغانستان و حضور بلندمدت نیروهای امریکایی و ناتو اظهار نظر کرده است. آنها نیروهای امریکایی را نیروهای کفری خوانده و نوشته اند، که این نیروها برای از بین بردن دین اسلام به اینجا آمده اند.

در قسمتی از بیانیه طالبان آمده است: "کفار ظالم و متجاوز غربی نظام اسلامی ما را سرنگون کردند، خاک ما را اشغال کردند، ما در خانهء خود محکوم و مغلوب کردند، اختیار زمین و فضای ما را بدست گرفتند، در سرزمین ما بخاطر عملی کردند نقشه های جهانی خود میدان های هوایی و قرارگاه های نظامی بزرگی ایجاد کردند، برای تذلیل ملت سربلند، باعزت و مجاهد ما مزدوان فراری از جامعهء ما را آوردند و در اینجا حاکم ساختند".

وزارت امور خارجه امریکا: ایالات متحده قصد مذاکره با طالبان را ندارد - اسپوتنیک افغانستان
وزارت امور خارجه امریکا: ایالات متحده قصد مذاکره با طالبان را ندارد

در ادامه این بیانیه آمده است: "مبارزه جهادی ما در هفده سال گذشته از مراحل مختلف سختی ها گذشته است، تا جائیکه زمانی تجاوزگران غربی در یک زمان در حدود ۱۳۰ هزار نظامی مسلح وارد کرده از خارج را همراه با تانک ها، توپ ها، هواپیماها و تکنالوجی پیشرفته مجهز کرده بود و ده ها هزار تن از ملیشه های داخلی هم بر علیه مجاهدین اکمال و به  میدان جنگ با مجاهدین آورده شدند و همه را بر علیه ما به جنگ واداشتند، تجاوزگران بمباران شدیدی از هوا انجام دادند و مظالم تاریخی را مرتکب شدند، اما با همه تلاش ها نتوانستند ارادهء ملت مومن ما را شکست دهند".

طالبان درباره پروسه صلح در این بیانیه خود چنین نوشته اند: "دشمنان متجاوز اکنون تلاش می کنند که این قیام جهادی ملت افغانستان  را توسط حربه های سرد و تحت عناوین تبلیغات گمراه کننده، جنگ روانی، دسیسه های استخباراتی، فتواهای جعلی و پروسهء صلح  شکست دهند".

پیشنهاد امریکا به طالبان: با دولت کابل مذاکره کنید - اسپوتنیک افغانستان
پیشنهاد امریکا به طالبان: با دولت کابل مذاکره کنید

در سلسلهء تلاش های  مشروعیت دادن به ادارهء نامشروع کابل و حیله و تبلیغات گمراه کننده تحت نام صلح اینبار دشمنان دین، کشور و استقلال ما میخواهند تا با فریب علماء کرام جهان و کشورهای اسلامی در شهر جاکارتا کشور اندونیزیا یا در کشور دیگری نشست تحت نام و عنوان علماء جهان اسلام دایر کند.

اداره ی غلام کابل اعلام نموده است که این کنفرانس با ابتکار و خواست آنان ایجاد خواهد شد تا با پیشکش کردن معلومات غلط، وجود و حضور کفار اشغالگر در کشور اسلامی افغانستان مشروعیت داده و جهادبرحق مجاهدین را جنگ ناروا معرفی کنند. آنها کوشش می کنند که در افغانستان، جهاد مقدس و رسیده به سرمنزل مقصود و کامیابی را خونریزی ناروا قیاس و تعبیر کنند، چیزیکه بر خلاف طروق و نصوص شرعی خون انسان ها را می ریزاند و جهاد را بدنام می کند.

این در حالیست، که الیس ولس، معاون وزیر خارجۀ ایالات متحده در امور آسیای جنوبی و مرکزی، روز جمعه حین سخنرانی در مرکز تحقیقات صلح بین المللی ایالات متحده یاUSIP، گفت که گروه طالبان بخشی از "بافت اجتماعی" جامعۀ افغانستان است، اما با استناد از نظر سنجی های اخیر که از منبع آن نام نبرد گفت، که تنها بین پنج در صد جمعیت افغانستان با آن گروه "همدردی" وجود دارد و نزدیک ۱۱ تا ۱۳ در صد نفوس آن کشور با طالبان "همدلی" دارد.

یادآوری می کنیم، که طالبان بارها درخواست مقام های افغانستان و امریکایی را در مورد صلح با حکومت افغانستان را رد کرده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала