اشرف غنی: جنگ بر مردم افغانستان تحمیل شده است

© AP Photo / Massoud Hossainiاشرف غنی: جنگ بر مردم افغانستان تحمیل شده است
اشرف غنی: جنگ بر مردم افغانستان تحمیل شده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور افغانستان در مراسم تشکیل فرماندهی مشترک نیروهای ویژه در کابل اعلام کرد، که جنگی که بر ما تحمیل شده به یک جنگ وحشیانه تغییر کرده است که هیچ اصولی را نمی‌شناسد.

اشرف غنی: پروژه تاپی نقطه وصل آسیایی مرکزی با آسیایی جنوبی است - اسپوتنیک افغانستان
اشرف غنی: پروژه تاپی نقطه وصل آسیایی مرکزی با آسیایی جنوبی است
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ویب سایت ارگ ریاست جمهوری افغانستان، محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در مراسم تشکیل فرماندهی مشترک نیروهای ویژه افغانستان در کابل گفت: برای کنترل تلفات نیروهای امنیتی افغانستان تدابیر لازم و عملیات‌های از پیش برنامه‌ریزی شده باید تقویت شود.

وی افزود: جنگ افغانستان اصول و قانون را نمی‌شناسد، اما نیروهای امنیتی افغانستان باید برخورد قانونی با مخالفان مسلح دولت افغانستان داشته باشند.

رئیس جمهور افغانستان تاکید کرد، که شکنجه جایگاهی در بین نیروهای امنیتی این کشور ندارد و نیروهای امنیت ملی نیز نباید به شکنجه مخالفانشان متهم شوند.

 وی افزود: رهبری نیروهای امنیتی افغانستان بر اساس تعهدات ملی به کار گماشته شده اند و امنیت ملی به سیاست‌های بزرگ این کشور متعهد است.

غنی همچنین افزود، که جنگی که بر ما تحمیل شده به یک جنگ وحشیانه تغییر کرده است که هیچ اصولی را نمی‌شناسد، بنابراین نیروهای امنیت ملی در کشف و خنثی سازی حملات مخالفان مسلح دولت زیرکانه عمل کنند.

در این مراسم، محمد معصوم ستانکزی رئیس عمومی امنیت ملی نیز صحبت کرده، گفت، که مواظبت همه جانبه سرقوماندان اعلی قوای مسلح و رهبری حکومت وحدت ملی از قوای امنیتی کشور، بی‌سابقه بوده است.

وی افزود: در طول سه سال گذشته با وجود مشکلات، اما با عزم متین، ارادۀ قوی و رهبری خردمندانه، قوای مسلح توانستند بقای افغانستان را تضمین کنند و به دشمنان نشان دهند که مبارزۀ ما بخاطر عدالت، اعلای کلمه الله و جهاد مقدس برای آزادی و آبادی و حفاظت از تمامیت ارضی و برقراری صلح در کشور است.

فرماندهی مشترک نیروهای ویژه افغانستان در حالی در کابل تشکیل شده است که پیش از این سطح هماهنگی ها بین نیروهای ویژه پولیس، ارتش و امنیت ملی بسیار پایین ارزیابی می‌شد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала