کیم جونگ یونگ آغاز "تاریخ جدید اتحاد میهنی" را اعلام کرد

© Sputnik / Vitaly Podvitski کیم جونگ یونگ آغاز "تاریخ جدید اتحاد میهنی" را اعلام کرد
کیم جونگ یونگ آغاز تاریخ جدید اتحاد میهنی را اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبر کوریای شمالی در دیدار با هیئت نمایندگان ویژه کوریای جنوبی گفت، که او قصد دارد «تاریخ جدیدی از اتحاد مجدد کشورهای کوریا را راه اندازی کند».

کیم جونگ اون با نمایندگان کوریای جنوبی دیدار کرد - اسپوتنیک افغانستان
کیم جونگ اون با نمایندگان کوریای جنوبی دیدار کرد
به گزارش اسپوتنیک، مرکز خبرگزاری کوریای شمالی گزارش داد، که کیم جونگ اون رهبر این کشور در دیدار با هیئت نمایندگان ویژه کوریای جنوبی گفت:- "او قصد دارد که تاریخ جدیدی از اتحاد مجدد دو کشور را راه اندازی کند".

کیم جونگ اون گفت: برای ارتقای پیوندها میان دو کوریا یک اراده اساسی و یک تمایل قوی در کار است.

در همین حال نماینده ویژه کوریای جنوبی نامه مون ژای رئیس جمهور کوریای جنوبی را به کیم جونگ اون تقدیم و پیام او را به خاطر برگزاری نشست سران دو کشور به او رساند. رهبر کوریای شمالی بلافاصله برای انجام اقدامات لازم و آمادگی این نشست دستور داد.

بر اساس این گزارش، رهبر کوریای شمالی همچنان دیدگاه خود را در پیوند به کاهش تنش های شدید نظامی در شبه جزیره کوریا و تشدید گفتمان و پیوندهای چند جانبه بیان داشت.

در این دیدار کوریای شمالی و جنوبی توافق کردند که در اواخر ماه اپریل نشستی را در پانمونجون برگزار کنند.

کوریای جنوبی و شمالی همچنان بر سر یک خط تیلیفون ویژه میان رهبران دو کشور برای کاهش تنش نظامی و داشتن همکاری نزدیک توافق کرده و همچنین بر انجام اولین مذاکره تیلیفونی پیش از نشست سوم موافقت کردند.

دیدار در  پیونگ یانگ

روز گذشته یک هیئت ده نفره کوریای جنوبی وارد پیونگ شدند، که در میان آنها سو هانگ رئیس سازمان اطلاعات ملی و چون یی یونگ مشاور رئیس جمهور در امور امنیتی این کشور قرار داشت.

سو هانگ در سال های 2000  و 2007 نقش مهمی در سازماندهی دو نشست تاریخی بین کوریای شمالی و جنوبی ایفا کرد. چون یی یونگ هم پیوند نزدیکی با هربرت مک مستر همتای امریکایی اش دارد. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала