کشف روش جدید جلوگیری ازمرگ

© Fotolia / Alexander Raths کشف روش جدید جلوگیری ازمرگ
کشف روش جدید جلوگیری ازمرگ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان روسی روش جدید را مطالعه می کنند که با استفاده از آن می توان مرگ را در مرحله سلولی متوقف ساخت.

به گزارش اسپوتنیک ، به نقل از Lajf.ru دانشمندان بیولوژی روسیه موفق شدند یاد بگیرند که چگونه می توان مرگ را در سطح سلولی متوقف نمود. با استفاده از روش جدید آنها خواهند توانست حجرات سرطانی را در نطفه نابود نمایند.
دانشمندان بیولوژی از دانشگاه دولتی مسکو و موسسه بیوفیزیک تئوری و تجربوی آکادمی علوم روسیه روش جدید برای رهایی از "مرگ" را پیدا کرده اند. نتیجه این تحقیق در مجله علمی Cell Death & Disease منتشر شده است ، در جریان آزمایشات محققان کشف نمودند که چگونه می توان برنامه تخریب خودی در سلول های انسانی را متوقف نمایند.
دانشمندان، به اصطلاح " دکمه مرگ" یا به عباره دیگرتعویض پروتئین ها در داخل حجرات را مطالعه کرده اند که در هنگام تعامل با یکدیگر و همچنین تعامل با محتوای داخلی سلول ها، می تواند باعث مرگ آنها شود.
مالیکول FasL به عنوان "دکمه مرگ" تلقی می گردد که برای آغاز مرگ سلول ها نیاز به پروتئین کاورولین-1 دارد.این پروتئین در غشای سلول های انسانی وجود دارد.
دانشمندان معتقدند که اکنون با کمک "tumblers of death" می توان سلول های سرطانی را از بین برد. اشاره شده است که بافت سالم بدن تحت تاثیر قرار نخواهد گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала