رئیس شورای ولایتی بلخ: بحران بلخ به زودی حل می‌شود

© AFP 2023 / Farshad Usyanرئیس شورای ولایتی بلخ: بحران بلخ به زودی حل می‌شود
رئیس شورای ولایتی بلخ: بحران بلخ به زودی حل می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
افضل حدید، رئیس شورای ولایتی بلخ و یکی از نزدیکان به عطا محمد نور می‌گوید که تنش‌های جاری میان ارگ ریاست جمهوری و والی بلخ، در حال فروکش‌کردن است و این مسأله به زودی حل خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، اگرچه هنوز جزئیات دقیق گفتگوهای هیأت اعزامی حکومت به مزار شریف با والی بلخ، روشن نیست، اما افضل حدید، رئیس شورای ولایتی بلخ که از چهره‌های نزدیک به عطا محمد نور، والی بلخ است، گفته است که تنش‌ها به زودی پایان خواهند یافت.
وی افزوده است که گفتگوها میان دوطرف تا نیمه‌های شب ادامه داشته است.
به گفته آقای حدید، پس از گفتگوها میان هیأت اعزامی ارگ ریاست جمهوری و عطامحمد نور، آنان به یک توافق نهایی نزدیک شده ‌اند.

ارگ و نور به موافقه رسیدند - اسپوتنیک افغانستان
ارگ و نور به توافق رسیدند

وی افزود: "آقای استانکزی و رحیمی برای ملاقات با والی بلخ آمدند. هرچند جزئیات این مذاکرات با ما شریک ساخته نشده؛ اما می‌خواهم بگویم که امید برای حل تنش بلخ، دروازه اش باز شده است".
رئیس شورای ولایتی بلخ تأکید کرد: "با اطمینان می‌گویم که در آینده نزدیک معضل ارگ و والی بلخ حل می شود".
در همین حال، بربنیاد گزارش‌ها ارگ ریاست جمهوری و عطامحمد نور، به تفاهمی رسیده اند که بر اساس آن، یک والی جدید با توافق عطامحمد نور برای بلخ معرفی خواهد شد.
ذبیح فطرت، معاون سخنگوی جمعیت اسلامی اما می‌گوید که هیأت ارگ به بلخ نیامده است و گفتگوهای عطامحمد نور با استانکزی و رحیمی را رد می‌کند.
نزدیک به سه ماه پیش، رئیس جمهور اشرف‌غنی، استعفای مشروط عطامحمد نور را منظور کرد و به جای او انجنیر داوود را به حیث والی بلخ معرفی نموده است؛ اما آقای نور منظوری استعفایش را نمی‌پذیرد و به وظیفه خود به حیث والی بلخ ادامه داده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала