جا به جایی هواپیماهای «A-10» امریکا در پایگاه هوایی کندهار

© AFP 2023 / TED ALJIBE جا به جایی هواپیماهای «A-10» امریکا در پایگاه هوایی کندهار
جا به جایی هواپیماهای «A-10» امریکا در پایگاه هوایی کندهار - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امریکا 12 فروند جنگنده «A-10» خود را در جنوب افغانستان در شهر کندهار جا به جا کرد.

US President Donald Trump announces his strategy for the war in Afghanistan during an address from Fort Myer, Virginia, US, August 21, 2017. - اسپوتنیک افغانستان
امریکا طالبان و حامیان شان را به حملات هوایی تهدید کرد
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم به استناد از دیوادس، سروان «کریستفر هینوت» مسئول بخش تعمیر و نگهداری این اسکادران گفت،که این 12 فروند تندر بولت قرار بود برای پشتیبانی از ماموریت «عزم راسخ» به عراق و سوریه اعزام شوند، که دو هفته پیش از زمان اعزام، دستوری را مبنی بر اعزام به افغانستان دریافت کردند.

این جنگنده‌ها که پیش از این در عراق و سوریه استفاده شدند، در افغانستان نیز قرار است مسئولیت حمایت هوایی نزدیک از نیروهای امریکایی را بر عهده داشته باشند.

همزمان با افزایش بی پیشینه حملات هوایی امریکا در افغانستان، اسکادران جنگنده‌های «تندر بولت» امریکایی نیز برای نخستین بار در 6 سال اخیر به افغانستان بازگشته است.

این انتقال نیروها از عراق و سوریه به افغانستان در حالی تسریع شده است که تشدید بمباران در افغانستان احتمال افزایش تلفات غیرنظامیان را نیز شدت می‌بخشد.

یادآوری می کنیم، که چند ماه پیش نیز با تشدید حملات هوایی در افغانستان بمب‌افکن‌های غول پیکر «B-52» برای نخستین بار از سال 2005 بار دیگر به آسمان افغانستان بازگشتند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала