موج اخبار جعلی در رابطه با رسوایی کوکائین در سفارت روسیه در آرژانتین

© AFP 2023 / Carlos Julio Martinezموج اخبار جعلی در رابطه با رسوایی کوکائین در سفارت روسیه در آرژانتین
موج اخبار جعلی در رابطه با رسوایی کوکائین در سفارت روسیه در آرژانتین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسوایی ها در ارتباط با کشف کوکائین در داخل سفارت روسیه در آرژانتین موج بزرگی از اخبار جعلی را دامن زد.

به گزارش اسپوتنیک، اواسط ماه فبروری اعلام شد که یک بکس پر از کوکائین در مکتبی واقع در سفارت روسیه در بوئنوس آیرس کشف شد. این بکس کوکائین در ماه دسامبر سال گذشته کشف و گفته شد که در آن400 کیلوگرام کوکائین به ارزش 50 میلیون یورو جابجا شده و قرار بود به روسیه ارسال شود.
وزارت امور خارجه روسیه می گوید که بیشتر اخبار در رسانه ها و شبکه های اجتماعی در مورد این مسله می تواند " جعلی" قلمداد شود.
صفحه فیس بوک وزارت امور خارجه روسیه 8 مورد از اطلاعات جعلی در ارتباط به این موضوع را منتشر نموده است. اسپوتنیک، نمونه های بارز این اخبار را نشر می کند:
1): گمانه زنی های اصلی در مورد وزن مواد مخدر یافت شده بود.سرویس فدرالی امنیت روسیه — FSB از کشف و ظبط 362 کیلوگرام کوکائین گزارش داد.وزارت امور خارجه روسیه نیز این اطلاعات را تائید کرد. اما وزیر امور خارجه، کدام وزن خاص برای کوکائین ظبط شده تعیین نکرد.
2): برنامه ریزی شده بود تا این مواد با استفاده از "اداره پست دیپلماتیک" به روسیه ارسال شود. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه خاطرنشان می سازد که چنین اطلاعات عدم آگاهی، از مکانیزم ارسال "پست های دیپلماتیک" روسیه است که، محتوای آن را پرسونل تخنیکی سفارت تعیین نمی کند.
3): نیکولای پاتروشف،رئیس شورای امنیت فدرالی روسیه فورا به آرژانتین سفر کرد. طبق پروتکل های بین المللی، سفر مقامات عالی رتبه از قبل با کشورمیزبان توافق شده و با دقت برنامه ریزی می گردد که زمان برای آماده سازی چنین سفر ها اغلب وقت زیادی را در برمیگیرد.
متهم اصلی دراین پرونده "کارمند تخنیکی سابق ماموریت دیپلماتیک روسیه در آلمان، آندری کوالچوک نامبرده شد." وزارت خارجه یادآور می شود که آندری کواالچوک هرگز کارمند تخنیکی ماموریت های دیپلماتیک روسیه در آلمان نبوده و هیچوقت در سیستم وزارت امور خارجه روسیه کار نکرده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала