تماس با موجودات فرازمینی به زودی ممکن می گردد

© Photo / www.newsplaneta.comتماس با موجودات فرازمینی به زودی ممکن می گردد
تماس با موجودات فرازمینی به زودی ممکن می گردد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فیزیکدان و کارشناس علوم نظری ، متشیو کاکو، گفت که احتمال دارد بشریت در قرن حاضر با موجودات فرازمینی تماس برقرار نماید.

به گزارش اسپوتنیک،به نقل از Science Alertدانشمند چنین پیش بینی را در یک مصاحبه آنلاین از سلسله (Ask Me Anything)، در پاسخ به سوال کاربر، در مورد Reddit مطرح کرد.
فزیکدان معتقد است که، تا پایان قرن جاری، تمدن فرازمینی ها کشف خواهد شد. وی می گوید، با گوش دادن به سیگنال های رادیویی،ضروری است که زبان آنها را رمزگشایی کنیم تا معلوم شود که کدام نوع تمدن فرازمینی متعلق به آنها است.
دانشمند می گوید، با این وجود، برقرار کردن تماس با آنها دشوار خواهد بود، زیرا "برادران عاقل" ما حداقل، در فاصله ده ها سال نوری دور تر از زمین زندگی می کنند.
Seth Shostak ، ستاره شناس ارشد پروژه SETI "جستجو برای اطلاعات فرا زمینی" همچنین معتقد است که تماس با بیگانگان در طول 20 سال آینده از طریق ارتباطات موج رادیویی صورت می گیرد.
با این حال، دانشمند فزیک و نظریه پرداز استفن هاوکینگ معتقد است که موجودات فرازمینی برای بشریت خطرناک هستند و انسان باید پیام ها از تمدن های فرازمینی را نادیده بگیرد.
شمار دیگری از دانشمندان با استفن هاوکینگ هم نظر هستند و میگویند که چنین سیگنال ها می تواند حاوی پیام های خطرناک برای بشریت باشد.
با توجه به مقیاس کارداشو که توسط ستاره شناس رادیو شوروی نیکولای کارداشوف پیشنهاد شده است، سه عنصر تمدن هوشمند در جهان وجود دارد. اولین آنها شامل تمدن هایی است که از تمام منابع موجود در سیاره زمین استفاده می کنند، دوم — کسانی که انرژی خود را از یک ستاره دریافت می کنند و سومی — تمام کهکشان را در تسلط خود دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала