عبدالله: هیچ جای افغانستان امن نیست

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر عبدالله: هیچ جای افغانستان امن نیست
عبدالله: هیچ جای افغانستان امن نیست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت افغانستان در نشست بین‌المللی شورای حقوق بشر گفت که هنوز هم هیچ‌جای افغانستان امن نیست.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از العربیه، عبدالله عبدالله در نشست این سازمان شمار تلفات در کشور را بالا خواند: «غیرنظامیان و نیروهای امنیتی ما قربانیان اصلی بمب‌گذاری‌ها و حملات انتحاری هستند. هیچ جایی در امن نیست. مساجد، شفاخانه‌ها، مکاتب، دانشگاه‌ها، مراکز رسانه‌یی، بازارها و سایر اهداف نرم همه در معرض آسیب قرار دارند. شمار تلفات سوگمندانه بالا است.»

آقای عبدالله یک بار دیگر پاکستان را پناهگاه اصلی هراس‌افگنان خواند و گفت که تروریستان در بیرون از افغانستان پایگاه دارند: «نیروهای امنیتی شجاع ما از سال 2015 تا کنون تقریبأ به گونۀ کامل بار دفاع از کشور و حمله به هراس افگنان و گروه‌های مسلح مخالف را که دارای پناه گاه‌هایی در خارج از کشور و عمدتأ در پاکستان استند، به عهده دارند».

عبدالله کودکان را قربانیان اصلی جنگ عنوان کرده گفت: «کودکان آسیب پذیراند و در معرض اشکال مختلف نقض حقوق بشری در سراسر جهان قرار دارند. در کشور ما، کودکان در معرض تخلفات مختلف حقوق خود قرار دارند، به خصوص به اثر جنگ‌، تروریسم، خشونت محض، بیجاشدن، بی‌قانونی و فقر.»

 

او از جامعۀ جهانی خواست تا در راستای حل این مشکلات افغانستان را یاری برسانند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала