روسیه: امریکا و ناتو از واقعیت حضور داعش در افغانستان چشم‌پوشی می‌کنند

© AFP 2023 / Tauseef MUSTAFAروسیه: امریکا و ناتو از واقعیت حضور داعش در افغانستان چشم‌پوشی می‌کنند
روسیه: امریکا و ناتو از واقعیت حضور داعش در افغانستان چشم‌پوشی می‌کنند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
براساس اطلاعات مقامات روسیه، در حال حاضر هزاران تروریست گروه داعش در افغانستان فعالیت دارند، اما نیروهای امریکایی و ناتو تلاش دارند از این واقعیت چشم‌پوشی کنند.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس خبری مشترک با خواجه محمد آصف، همتای پاکستانی‌اش گفت: "متاسفانه نظامیان ایالات متحده امریکا و نیروهای ناتو که در افغانستان مستقر اند تلاش دارند تا از این واقعیت‌ها (حضور داعش در افغانستان) چشم‌پوشی و انکار کنند."

لاوروف افزود: "براساس اطلاعات ما، داعش در شمال و شرق افغانستان بطور جدی حضور دارد، تعداد جنگجویان به هزاران تن رسیده است". وی همچنان یادآور شد که این موضوع خطر نفوذ تروریست‌ها به آسیای مرکزی و سپس به روسیه را، افزایش می‌دهد.

لاوروف: ناتو در پرواز هلیکوپترهای مشکوک در افغانستان دست دارد - اسپوتنیک افغانستان
لاوروف: ناتو در پرواز هلیکوپترهای مشکوک در افغانستان دست دارد

وزیر خارجه روسیه بر نیاز تشدید تلاش‌ها برای جلوگیری از توسعه این وضعیت تاکید نموده گفت: "احتمال می‌رود در چوکات سازمان همکاری‌های شانگهای که همسایه‌های کلیدی افغانستان اعضای آن اند و افغانستان نیز به حیث ناظر در این سازمان حضور دارد، اقدامات عملی برای پایان‌بخشیدن به تهدید نفوذ داعش در افغانستان، برنامه‌ریزی شوند".

لاوروف با تاکید بر نیاز مبارزه با تروریزم و همچنان قاچاق مواد مخدر، افزود: "متاسفانه که ایالات متحده امریکا و ناتو در افغانستان در نتیجه حضور چندین سالهٔ شان در افغانستان تهدید تروریزم و مواد مخدر در افغانستان را کاهش نداده اند و برعکس تهدید مواد مخدر به مراتب افزایش یافته است."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала