چرا امریکا هواپیما های استرتیژیک خود را نابود می کند؟

CC BY 2.0 / Ronnie Macdonald / Boeing B-52H Stratofortress 8Стратегический бомбардировщик ВВС США B-52H
Стратегический бомбардировщик ВВС США B-52H - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده امریکا در نظر دارد تا هواپیما های استراتیژیک خود را نابود کند، زیرا پول و تکنولوژی برای بهره برداری از این نوع سلاح ها کفایت نمی کند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع ایالات متحده امریکا، همراه با ارتش در حال آماده سازی یک طرح برای خارج نمودن هواپیماهای حامل سلاح هسته ای B-1 و B-2 از تجهیزات نیروی هوایی آن کشور می باشند.
این هوا پیما ها باید توسط بمب افکن های راکت بالستیک B-21 جایگزین شوند، که در حال حاضر توسط شرکت های پیشرو در زمینه صنعت نظامی توسعه می یابد.
با این حال هواپیمای قدیمی B-52 — Stratofortress, در خدمت باقی خواهد ماند. به گفته کارشناسان، حذف انواع اصلی اسلحه حمل و نقل هوایی نه تنها به دلیل کمبود بودجه، بلکه همچنین به علت عقب ماندگی تکنولوژیکی این هواپیما ها صورت می گیرد. مدرنیزه سازی دائم این هواپیما ها هر ساله برای پنتاگون بسیار گران تمام می شود.
همچنان حامل راکتی استراتژیک بعدی نیز ارزان نخواهد بود. به طور رسمی اعلام شده است که ارزش 100 هواپیمای B-21 حدود 80 میلیارد دالر است و کارشناسان معتقدند که نگهداری این "وسیله پرواز" کمتر قابل دید، می تواند به طور چشمگیری افزایش یابد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала