واکنش سفیر روسیه در کابل به اظهارات “استانکزی”

CC BY-SA 3.0 / Embassy of Russia in Kabul / Посольство России в Кабуле
Посольство России в Кабуле - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفیر روسیه در کابل در واکنش به اظهارات رئیس عمومی اداره امنیت ملی اعلام کرد که برخی از مقام‌های افغان ناکامی برنامه‌های جنگی خود را به دوش روسیه میگذارند.

به گزارش اسپوتنیک، الکساندر مانتیتسکی، سفیر روسیه در کابل امروز به خبرنگاران گفته که این کشور بخاطر احتمال آمدن جنگجویان داعش از عراق و سوریه به افغانستان، تدابیر امنیتی را در مرزهای افغانستان بیشتر ساخته است.
آقای منانتیتسکی در واکنش به اظهارات معصوم استانکزی، رییس عمومی امنیت ملی کشور، مبنی بر حمایت روسیه از گروه طالبان گفت که برخی از مقام های (افغان) ناکامی برنامه های جنگی شان را به دوش روسیه میگذارند.
وی با رد این اظهارات رییس عمومی امنیت ملی گفت که این اتهامات بی بنیاد است.
این مقام روسی در مورد حمایت از طالبان اظهار داشت: " روسیه بار ها گفته است هیچ گونه کمک را در اختیار طالبان قرار نمی دهد، اما برخی مقام ها ناکامی جنگ خود را به گردن روسیه می اندازند و یک بار دیگر با مسوولیت می گویم که طالبان را حمایت نمی کنیم و موضوع گیری ما واضع است."
با آنکه روسیه بارها از سوی مقامات امنیتی و نظامی افغانستان متهم به حمایت از شورشیان طالبان شده است اما این اتهامات تا کنون تاثیرات چندانی روی روابط مسکو و کابل نگذاشته است.
مانتیتسکی همچنین تاکید کرد که در ادامه همکاری‌های نظامی روسیه با دولت افغانستان قرار است 30 نظامی افغان به مدت 6 ماه در روسیه آموزش نظامی ببینند.
این در حالی است که آمریکا و برخی مقامات افغان در بسیاری از موارد روسیه را به حمایت از طالبان متهم می‌کنند، اما مقامات روس همواره این اتهامات را رد کرده‌‌اند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала