تنش ارگ و جمعیت: میانجی‌گری سازمان ملل هم ناکام شد

© Photo / ریاست اجراییهتنش ارگ و جمعیت: میانجی‌گری سازمان ملل هم ناکام شد
تنش ارگ و جمعیت: میانجی‌گری سازمان ملل هم ناکام شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
میانجی‌گری سازمان ملل متحد در حل تنش میان ارگ ریاست جمهوری و حزب جمعیت اسلامی، بی‌نتیجه پایان یافت.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از تلویزیون «آریانانیوز» نشست مشترک میان نمایندۀ سازمان ملل، کمیسیون انتخابات و نمایندگان جمعیت اسلامی و ارگ با محوریت سهم احزاب در انتخابات پارلمانی دایر شد اما طرف‌ها به نتیجه نرسیدند.

همه چیز در مورد تغییر والی بلخ - اسپوتنیک افغانستان
همه چیز در مورد تغییر والی بلخ

نزدیک به دو ماه از آغاز تنش جدی میان ارگ ریاست جمهوری و حزب جمعیت اسلامی می‌گذرد، تنشی که با پذیرش «استعفای» عطامحمد نور از ولایت بلخ آغاز شد و آقای نور با بیان این‌که استعفایش مربوط به گذشته و مشروط به پذیرش شرط‌های جمعیت از سوی ارگ بوده است، این تصمیم را نپذیرفت و تاکنون به کارش به عنوان در ولایت بلخ ادامه می‌دهد.

آقای نور کنار رفتن از کرسی ولایت بلخ را مشروط به توافق میان حزب جمعیت و ارگ دانسته است، اما دو طرف پس از نه جلسه به توافق نرسیدند، سپس این مذاکرات دو هفته متوقف بود و دو روز پیش دهمین نشست گفتگو میان دو طرف نیز به نتیجه منجر نشد.

توزیع شناسنامه های الکترونیکی، تضمین موافقت نامه میان جمعیت و ارگ از سوی رییس جمهور و نهاد های بین المللی و سهیم ساختن احزاب سیاسی در انتخابات پارلمانی آینده از موارد اختلافی میان دو طرف خوانده می شود.

حفیظ منصور، عضو شورای رهبری حزب جمعیت اسلامی گفته است: «پس از دو هفته توقف دو باره گفتگو ها از سر گرفته شده است و در دور دهم پیشرفت قابل قبول صورت نگرفته… جمعیت جایی برای انعطاف پذیری ندارد؛ یا حکومت پیشنهادهای سازندۀ جمعیت را بپذیرد و و یا گفتگوها بی‌نتیجه خواهد ماند.»

دفتر معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان یا یوناما تا هنوز در این مورد اظهار نظر نکرده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала