نور: جامعۀ جهانی مستبدان را بفهماند که آدم شوند

© AP Photo / Massoud Hossainiنور: جامعۀ جهانی مستبدان را بفهماند که آدم شوند
نور: جامعۀ جهانی مستبدان را بفهماند که آدم شوند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عطامحمد نور رییس اجرایی حزب جمعیت، یک بار دیگر ارگ ریاست جمهوری را به تلاش برای انحصار قدرت و استبداد متهم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، آقای نور که در جمع هوادارانش در مزارشریف سخنرانی می‌کرد به انتقاد از سیاست‌های حکومت پرداخته و گفت: «جامعۀ جهانی باید مستبدان را بفهماند که آدم شوند.»

عطامحمد نور گفت که حکومت در تلاش است تا انتخابات شوراهای ولسوالی و پارلمان برگزار نشود و در صورتی که جلو اقدامات رهبران حکومت گرفته نشود، انتخابات ریاست جمهوری نیز به تعویق خواهد افتاد.

او با اشاره به موضوع ممنوع‌الخروج شدن رحمت‌الله نبیل، حکومت را به عدم توانایی در تحمل انتقاد متهم کرد. او گفت: «وقتی کسی انتقاد می‌کند، او را ممنوع الخروج می‌سازند. ما اجازه نمی‌دهیم که سر شخصیت‌های وطنپرست راه جور کنند.»

آقای نور یک بار دیگر هشدار داد که در صورت نرسیدن به توافق با حکومت دست به حرکت‌های سبز و نارنجی خواهند زد و گفت که حرکت‌های سبز اعتراض مدنی همزمان در بسیاری از ولایات کشور و حرکت‌های نارنجی، اشغال اماکن دولتی است.

او گفت که داعیۀ وی بالاتر از ولایت بلخ است: «طرف بلخ کسی را نمی‌مانیم چپ سیل کند، ما داعیۀ افغانستان‌شمول داریم و حق خود را در تمام کشور می‌خواهیم. نمی‌گذاریم حلوا را دیگران بگیرند و دود را به ما بدهند.»

همه چیز در مورد تغییر والی بلخ - اسپوتنیک افغانستان
همه چیز در مورد تغییر والی بلخ

پس از آن‌که رییس جمهور غنی نزدیک به دو ماه پیش استعفای عطامحمد نور را از ولایت بلخ پذیرفت، نور با نپذیرفتن حکم ریاست جمهوری گفت که استعفایش مربوط به زمان گذشته و مشروط به تعهدات ارگ بوده است. او به حضور در دفتر ولایت بلخ ادامه داده و والی نو تاکنون موفق به آغاز کارش نشده است. آقای نور تصمیم در این زمینه را به مذاکرات صلاح‌الدین ربانی رییس حزب جمعیت اسلامی با ارگ ریاست جمهوری موکول کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала