روسیه از امریکا در فهرست اعتبار کمپنی های انرژی در جهان پیش شده است

© Gazpromروسیه از امریکا در فهرست اعتبار کمپنی های انرژی در جهان پیش شده است
روسیه از امریکا در فهرست اعتبار کمپنی های انرژی در جهان پیش شده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ولادیمیر پوتین شخصیت قدرتمند یکبار دیگر بر موفقیت دست یافته است: در سال 2017 کمپنی بزرگ دولتی گازپروم کمپنی عمده همگرای نفت و گاز در جهان به اساس نظر S&P Global Platts در فهرست 250 کمپنی عمده انرژی در جهان مقام اول احراز نموده است.

کینیت راپوزا (Kenneth Rapoza) در مطلب منتشره در مجله «Forbes» امریکا می نویسد، اجازه دهید حدس بزنم: آیا این خبر جعلی است؟ آیا هکران روسی در این فهرست تغییرات وارد ساخته؟ آیا مسوولین S&P Platt برای اداره فدرالی امنیت روسیه و پوتین کار میکنند؟ همه ما طبق تبلیغات میدانیم که رئیس جمهور امریکا، جمهوری خواهان که رهبری کمیته مجلس نمایندگان در امور استخبارات بر دوش دارند، کمپنی Ethereum، کمپنی Kaspersky Lab که به عرصه امنیت سایبیری تخصص یافته و حتی، ممکن، Breitbart برای کرملن کار میکنند.

اگر از هیاهوی رسانه ها رهایی یابیم و به واقعیت ها برگردیم، S&P در پروسه ترتیب نمودن فهرست کمپنی های عمده نفتی، گازی، تصفیه نفت و تولید انرژی برق عمده جهان را ارزیابی میکند. روسیه به یگانه کشور مبدل گشته که در جمله ده کمپنی اول دو کمپنی همگرای نفت و گاز آن قرار گرفته اند. این گازپروم که به دولت تعلق دارد و «لوک آیل» می باشند که میلیاردر که در فهرست ثروتمندترین اتباع روسیه به اساس نظر Forbes شامل گردیده و سهمداران اش آن را کنترول میکنند.

از ایالات متحده در ده کمپنی اول دو کمپنی شامل شده: یکی از آنها کمپنی همگرا و دومی — کارخانه تصفیه نفت — این مطابقاً Exxon و Valero Energy می باشند.

کمپنی هندی تصفیه نفت Reliance Industries به کمپنی شماره یک مبدل گشته است.

تنها از روسیه، امریکا و هند در ده کمپنی اول این فهرست از هرکدام دو کمپنی شامل شده اند.

کمپنی های شرق نزدیک و اوپیک، کمپنی های مانند کمپنی PdVSA وینزویلا، در این فهرست شامل نشده اند.

روسان و امریکایان در بازار نفت و گاز جهان که در آن در سال گذشته اوپیک مسلط بود، بصورت یکسان پیش میروند. امروز این دو رقیب سابق در جنگ سرد عملاً بهای جهانی نفت و گاز را تعیین میکنند.

کمپنی های روسی «نواواتیک» و «تات نفت» که کار اکتشاف و استخراج نفت و گاز را پیش می برند، در تاپ لست — 50 قرار گرفته و به کمپنی های پیشتاز در رشته خود مبدل گشته اند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала