رئیس کمیسیون انتخابات: در انتخابات آینده هیچ تقلبی صورت نخواهد گرفت

© Flickr / ResoluteSupportMediaرئیس کمیسیون انتخابات: در انتخابات آینده هیچ تقلبی صورت نخواهد گرفت
رئیس کمیسیون انتخابات: در انتخابات آینده هیچ تقلبی صورت نخواهد گرفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عبدالبدیع صیاد، رئیس جدید کمیسیون مستقل انتخابات میگوید که در انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی و سایر انتخابات ، کسانی راه پیدا خواهند کرد که نماینده واقعی مردم باشند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری جمهور، گلاجان عبدالبدیع صیاد، رسیس جدید کمیسیون مستقل انتخابات که امروز (یک‌شنبه،۱۵ دلو) در یک نشست خبری در کابل صحبت می‌کرد بر شفافیت در انتخابات های آینده تاکید ورزید.
آقای صیاد گفت: "بی طرفی کامل در تمامی روند انتخابات از تعهدات رهبری جدید کمیسیون است؛ ما تمام تعهدات خود را با شفافیت کامل انجام می‌دهیم و جلسات کمیسیون بروی همه نهادهای ذیدخل باز خواهد بود".
او خاطر نشان کرد که رهبری کمیسیون انتخابات روابط خود را با نهادهای شرکای انتخاباتی از جمله دولت افغانستان، جامعه بین المللی، نهادهای مدنی و مردم افغانستان مستحکم تر می‌سازد.

صیاد:برگزاری انتخابات پارلمانی به تأخیر خواهد افتاد - اسپوتنیک افغانستان
صیاد:برگزاری انتخابات پارلمانی به تأخیر خواهد افتاد

به گفته رئیس جدید این کمیسیون، اولویت‌های کاری کمیسیون انتخابات، روند استخدام کارمندان دایمی کمیسیون که شامل بست های خالی و سرپرست ها است، آغاز شده و عملاً جریان دارد که از طریق یک روند شفاف افراد واجد شرایط استخدام خواهند شد.
صیاد گفت: "وعده می‌دهیم که کمیسیون انتخابات یک کمیسیون مستقل است و رای مردم امانت است و حفظ خواهند شد و هیچ تقلبی صورت نخواهد گرفت و در انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی و سایر انتخابات ها کسانی راه پیدا خواهند کرد که نماینده واقعی مردم باشند".
آقای صیاد افزود که روند ثبت نام و تهیه فهرست رای دهندگان نیز عملاً جریان دارد. او از اداره ثبت احوال نفوس کشور خواست که هرچه زودتر روند توزیع شناسنامه های ورقی را طبق تعهدات قبلی این اداره آغاز کند.
او تاکید کرد که روند آگاهی عامه به شکل گسترده انجام خواهد شد تا مردم بدانند که چگونه در انتخابات های آینده رای دهند.
این در حالی است که نهادهای ناظر انتخابات هم اکنون نیز از کندی روند آمادگی برای برگزاری انتخابات و عدم مشوره کمیسیون با نهادهای ذیدخل انتقاد دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала