مسلمانان هند در برابر استفاده سیاسی عربستان از مکان های مقدس تظاهرات کردند

© AFP 2023 / Manjunath Kiranمسلمانان هند در برابر استفاده سیاسی عربستان از مکان های مقدس تظاهرات کردند
مسلمانان هند در برابر استفاده سیاسی عربستان از مکان های مقدس تظاهرات کردند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروهی از مسلمانان هند در برابر سیاست های دولت عربستان سعودی به خاطر سوء استفاده سیاسی این کشور از مکان های مقدس تظاهرات اعتراضی به راه انداختند.

مسلمانان هند نتانیاهو را با شعار اسرائیل مرده باد استقبال نمودند - اسپوتنیک افغانستان
مسلمانان هند نتانیاهو را با شعار "اسرائیل مرده باد" استقبال نمودند
به گزارش اسپوتنیک به نقل ا ز آوا، مفتی اشفق حسین قادری رهبر این سازمان در سخنانی خطاب به تظاهرکنندگان، با تاکید بر اینکه نه تنها مکان های مقدس بلکه مناسک حج نیز از سوی دولت عربستان سعودی به نفع مقاصد سیاسی این کشور مورد استفاده قرار می گیرد، تاکید کرد که این رفتار برای مسلمانان هند قابل قبول نیست.
وی گفت: مسلمانان هند استفاده عربستان از اماکن مقدس برای مقاصد سیاسی کثیف را نمی توانند پذیرا باشند. 
وی گفت: عربستان حرمین شرفین و حج را یک وسیله سیاسی قرار داده اند تا بتوانند به وسیله آن جهان اسلام را کنترل کنند. 
مفتی اشفق که رهبری یک میلیون نفر از مسلمانان و علمای هند را برعهده دارد همچنین از جوانان مسلمان این کشور خواست در برابر دخالت عربستان در امور حج و استفاده از مکان های مقدس برای مقاصد سیاسی اعتراض کنند چرا که دولت عربستان می خواهد از اشراف خود بر این اماکن برای پیشبرد سیاست های خود در جهان اسلام استفاده کند. 
وی در ادامه سخنان خود مشروعیت کنترل عربستان سعودی بر امور مذهبی را زیر سوال برده و گفت قوانین اسلام و مقررات بین المللی مخالف محدود کردن حق مردم برای انجام مناسک مذهبی است.
این تظاهرات که  همزمان با کمپین جهانی مبارزه با سیاسی کردن حج به ابتکار سازمان تنظیم علمای اسلام سراسر هند برگزار شد، استقبال مسلمانان در دهلی نو را به همراه داشت.

یادآوری می کنیم، که پیش از این، عربستان سعودی به دلیل اختلافات سیاسی با ایران شهروندان این کشور را از ادای مراسم برای یک سال محروم کرده بود. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала