پاکستان: تعهدی برای پاسخ‌گویی به افغانستان نداریم

© Flickr / Shahzeb Younasپاکستان: تعهدی برای پاسخ‌گویی به افغانستان نداریم
پاکستان: تعهدی برای پاسخ‌گویی به افغانستان نداریم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفارت پاکستان در کابل گفته است که این کشور هیچ تعهدی برای پاسخ‌گویی به مدارک ارایه شده از سوی هیأت اعزامی افغانستان نداده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از اطلاعات روز، سفارت پاکستان یک روز پس از سفر هیأت ارشد امنیتی افغانستان به اسلام‌آباد، اعلام کرد که پاکستان برای پاسخ به اطلاعات ارایه‌شده از سوی مقام‌های امنیتی افغانستان، هیچ تعهدی نداده است.

در این خبرنامه آمده است:« پاکستان هیچ تعهدی برای پاسخ به اطلاعاتی که معصوم استانکزی در جریان سفرش به اسلام آباد ارایه کرده، قایل نشده است».

این سفارت گفته است که اطلاعاتی که حکومت افغانستان به پاکستان سپرده است نیازمند تحقیق و بررسی بوده و سفر هیأت پاکستانی به کابل، هیچ ارتباطی به سفر مقامات ارشد امنیتی افغانستان به پاکستان ندارد. این سفارت گفته است که هیأت پاکستانی که روز شنبه وارد کابل خواهد شد، مذاکراتی را بررسی می‌کند که از سال‌های پیش میان دو کشور جریان داشته است.

معصوم استانکزی، رییس امنیت ملی و ویس احمد برمک، وزیر داخله افغانستان پس از برگشت از سفر به پاکستان روز پنجشنبه در یک نشست خبری اعلام کردند که آنها «شواهد و مدارک غیرقابل انکار» از سازماندهی حملات گروه‌های تروریستی در پاکستان علیه افغانستان به مقامات این کشور ارایه کردند.

آقای برمک گفت که آنها با نخست‌وزیر، وزیر داخله و رییس سازمان اطلاعات نظامی (آی اس آی) دیدار داشتند و به آنها گفته‌اند که «دولت افغانستان خواهان اقدامات جدی و عملی پاکستان است، زیرا صبر و حوصله مردم افغانستان به پایان رسیده».

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала