کابلی: خاموشی جامعه جهانی در برابر جنایات ضد بشری در افغانستان، خود جنایت است

© Sputnik / J.A.Kنجیب الله کابلی، رهبر حزب مشارکت ملی افغانستان
نجیب الله کابلی، رهبر حزب مشارکت ملی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نجیب الله کابلی، رهبر حزب مشارکت ملی افغانستان که در یک کنفرانس خبری روز چهارشنبه (۱۱ دلو) خواهان اقدام جدی امریکا و کشورهای اروپایی بر ضد پاکستان شد.

به گزارش اسپوتنیک، نجیب الله کابلی، رهبر حزب مشارکت ملی افغانستان که در مقابل رسانه ها صحبت می‌کرد گفت: "شما می‌بینید که امروز جنایات ضد بشری در افغانستان جریان دارد و ما از ایالات متحده امریکا خواهش جدی داریم تا در یک هماهنگی با جامعه اروپا علیه کشور پاکستان اقدام نماید و علیه آن کشور تحریم‌هایی را وضع نماید."

آقای کابلی گفت: "تا چه وقت ما توسط سازمان استخباراتی  ISI، شبکه حقانی، طالبان و داعش در خانه‌های خود همراه با اطفال خود کشته و نابود شویم و جهان مارا تماشا کند؟".

رهبر حزب مشارکت ملی خطاب به جامعهٔ جهانی گفت که اگر جامعهٔ جهانی علیه پاکستان اقدام نکند و خاموشی اختیار نماید، این خاموشی خود جنایت است که علیه مردم افغانستان صورت می‌گیرد.

نجیب الله کابلی با ابراز قدردانی از جانفشانی و مبارزه نیروهای امنیتی افغانستان در مقابل تروریستان بین المللی گفت: "اگر نیروهای امنیتی در مقابل شبکه های حقانی، طالبان، آی اس آی و داعش مبارزه نکنند، باور داشته باشید که این تروریستان شما را در اروپا و امریکا هم آرام نمیگذارند، پس بیاید و قوای مسلح افغانستان را به شکل درست آن کمک و تجهیز نموده حمایت کنید نه به خاطر ما بلکه به خاطر خود تان، بخاطر آسیا و بخاطر اروپا و افریقا نیروهای امنیتی افغانستان را حمایت کنید زیرا که ما در این کشور در مقابل تمام شبکه‌های تروریستی که جهان را تهدید میکنند، قرار داریم".

آقای کابلی با اشاره به حملات تروریستی اخیر در افغانستان تمام مسوولیت را به دوش حامیان مالی گروه‌های تروریستی انداخته گفت که جامعهٔ جهانی باید بطور جدی علیه پاکستان اقدام نماید، تا پاکستان مجبور به از بین‌بردن پایگاه‌های این شبکه‌های تروریستی از خاک خود شود.

آقای کابلی با استقبال از سفر وزیر داخله و رئیس امنیت ملی افغانستان به پاکستان گفت که این سفر جهت متقاعد ساختن مقامات امنیتی برای راه‌اندازی اقدامات جدی دولت پاکستان علیه گروه‌های تروریستی، صورت گرفته است.

وی در اخیر افزود: "به همهٔ جهان معلوم است که پاکستان پایگاه‌های تروریستان را در خاک خود حمایت و تقویت می‌کند، ما اگر اسناد ارائه کنیم یا نکنیم همه می‌دانند که پایگاه‌های تروریستی چون القاعده، داعش و طالبان در خاک پاکستان می‌باشند."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала