نماینده سوریه: روسیه نقش مهمی در حفاظت سوریه از یک جنگ ویرانگر ایفا کرد

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر نماینده سوریه: روسیه نقش مهمی در حفاظت سوریه از یک جنگ ویرانگر ایفا کرد
نماینده سوریه: روسیه نقش مهمی در حفاظت سوریه از یک جنگ ویرانگر ایفا کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک عضو هیئت نمایندگی کنگره گفت و گوی ملی سوریه در سوچی گفت، که روسیه نقش مؤثری در حفاظت سوریه از یک جنگ ویرانگر که هنوز پایان نیافته، داشته است.

کردها در کنگره گفت و گوی ملی سوریه در سوچی شرکت خواهند کرد - اسپوتنیک افغانستان
کردها در کنگره گفت و گوی ملی سوریه در سوچی شرکت خواهند کرد
به گزارش اسپوتنیک، سوفیان القدسی یک عضو هیئت نمایندگی کنگره گفت و گوی ملی سوریه در پایان این کنگره در سوچی گفت:- "من می خواهم نقش مهم، نقش کلیدی، موثر و تعیین کننده ای فدراسیون روسیه را در تضمین ثبات، امنیت و حمایت نظامی از سوریه برای نجات از این جنگ ویرانگر را تأیید کنم."

القدسی خاطر نشان کرد، که جنگ در سوریه هنوز تمام نشده است، اکنون در مرحله نهایی قرار دارد.

کنگره گفت و گوی ملی سوریه روز سه شنبه با اشتراک بیش از 1500 نماینده از تمام گروه های سیاسی و قومیت های مذهبی سوریه و ناظران کشورهای ضمانت کننده (ایران، ترکیه)، چند کشور عربی و همچنین استیفان دی مستورا نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد برای سوریه آغاز شد. وظیفه اصلی این کنگره کار بر روی یک قانون اساسی جدید و تشکیل کمیسیون قانون اساسی است.

یادآوری می کنیم، که درگیری مسلحانه در سوریه از مارچ 2011 بدین سو ادامه دارد. بر اساس آمار سازمان ملل متحد، در این مدت 220 هزار تن کشته شده اند. مذاکرات بر سر حل این بحران، در آستانه و ژنو برگزار می‌شود. امریکا از سال 2014 در خاک سوریه، بدون موافقت دولت این کشور، در برابر داعش عملیات نظامی راه‌اندازی می‌کند. روسیه از سپتمبر 2015 بدین سو بر اساس درخواست رسمی دمشق بر علیه گروه تروریستی داعش عملیات نظامی اجرا می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала