واکنش طالبان به اظهارات ترامپ: رد مذاکرات به معنی تشدید جنگ است

© AP Photoواکنش طالبان به اظهارات ترامپ: رد مذاکرات به معنی تشدید جنگ است
واکنش طالبان به اظهارات ترامپ: رد مذاکرات به معنی تشدید جنگ است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طالبان در واکنش به اظهارات ترامپ مبنی بر رد مذاکره با طالبان، گفته اند که این تصمیم ترامپ به معنی تشدید جنگ است و پس از این مسوولیت تمام خون‌ریزی‌ها در افغانستان به دوش امریکا خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا دیروز (دوشنبه، 9 دلو) در دیدار با نمایندگان اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت که دولت امریکا با گروه طالبان که مردم بی‌گناه را به قتل می‌رسانند، هیچ مذاکره‌یی انجام نخواهد داد.
ترامپ در جریان این نشست گفت:"مردم بی گناه چپ و راست کشته می‌شوند. وسط بچه‌ها و وسط خانواده‌ها بمب می‌گذارند، همه جای افغانستان مردم را می‌کشند. برای همین نمی‌خواهیم با طالبان گفت‌وگو کنیم. شاید زمانی برای این کار برسد اما به این زودی ها نخواهد بود."
ترامپ: هیچ مذاکره‌یی با طالبان صورت نخواهد گرفت - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: هیچ مذاکره‌یی با طالبان صورت نخواهد گرفت
در همین حال، گروه طالبان در اعلامیه‌یی در واکنش به گفته‌های رئیس جمهور امریکا اعلام نموده است که سیاست واشنگتن یک سیاست جنگی است و سخنان ترامپ نیز برخواسته از همین سیاست می‌باشند.
گروه طالبان، رد مذاکره از سوی ترامپ را به معنی تشدید جنگ در افغانستان دانسته و گفته از این پس مسوولیت جنگ و خون ریزی به دوش امریکا خواهد بود.
در بخشی از اعلامیه گروه طالبان آمده است:" این‌که ترامپ و متحدانش صلح را مردود خوانده و به جنگ تاکید کرده، بناً تمام مسوولیت جنگ و خون ریزی به دوش امریکا است، به خاطر که امریکا با تجاوز خود آتش جنگ در افغانستان را جاری کرده و نیز احتمالات صلح و تفاهم را نفی می‌کند".
گروه طالبان گفته تا زمانی‌که نیروهای خارجی از افغانستان بیرون نشوند، آنان به جنگ و مبارزه شان در افغانستان ادامه خواهند داد.
همزمان با این، داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت در دیداری با فرانک باک ینس وزیر دفاع ناروی در کابل گفته که طالبان حاضر به صلح و مذاکره نیستند.
شاه حسین مرتضوی، سرپرست دفتر سخنگوی ریاست جمهوری نیز گفته که طالبان فرصت مذاکره را از دست داده و پس از این افغانستان صلح را از طریق میدان‌های جنگ بدست خواهد آورد.
کابل و واشنگتن، در حالی بر میدان‌های نبرد علیه گروه طالبان تاکید می‌کنند که افغانستان در یک هفته گذشته گواه چندین حمله انتحاری و انفجاری بوده است. حملاتی که بیشتر قربانیان آن، افراد ملکی به شمول زنان و کودکان بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала