اینگوار کامپراد بنیانگذار IKEA درگذشت

© REUTERS / TT News Agency/Hans Runessonاینگوار کامپراد بنیانگذار IKEA درگذشت
اینگوار کامپراد بنیانگذار IKEA درگذشت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بنیانگذار شرکت « IKEA» در سن 91 سالگی درگذشت.

Money - اسپوتنیک افغانستان
برای نخستین بار چند روس در جمع صد ثروتمندترین افراد جهان شامل شد
به گزارش اسپوتنیک، در پیامی که در صفحه رسمی فیس بوک آیکیا نوشته شده، چنین آمده است:- "اینگوار کامپراد در آرامش و در میان عزیزانش در خانه‌اش در منطقه اسملاند چشم از جهان فروبست.. ما نبود اینگوار را بسیار حس خواهیم کرد، خانواده و کارکنان آیکیا در سراسر جهان یاد و خاطره او را گرامی خواهند داشت".

شرکت آیکیا بزرگ ترین خرده فروش مبلمان در سطح جهان است. شرکت آیکیا در سال 1943 توسط اینگوار کامپراد، زمانی که 17 ساله بود در سویدن بنیاد نهاده شد. نام این شرکت از کنار هم گذاشتن حروف ابتدایی چهار کلمه نام، نام خانوادگی، نام مزرعه ای که در آن بزرگ شد و نام ناحیه محل اقامت او در سویدن تشکیل شده است.

دفتر مرکزی شرکت آیکیا در شهر دلفت، هالند قرار دارد. نخستین فروشگاه آیکیا در سال 1958 در سویدن گشایش یافت. همچنین نخستین فروشگاه های آیکیا در بیرون از سویدن به ترتیب در سال 1963 در ناروی و در سال 1969 در دانمارک آغاز به کار کردند.

او از سال 1973 تا 2014 در سویس زندگی می کرد و در سال 2014 در اعتراض به مالیات های بزرگ کشور سویس به سویدن بازگشت. او از جمله ثروتمندترین افراد در جهان بود. کارشناسان مجله Veckans Affärer سرمایه شرکت آیکیا را 620 میلیارد کرون (نزدیک به 62 میلیارد یورو) تخمین زده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала