جانشینان احتمالی عطا محمد نور معرفی شدند

© عکس: از صفحه عطا محمد نورجانشینان احتمالی عطا محمد نور معرفی شدند
جانشینان احتمالی عطا محمد نور معرفی شدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حزب جمعیت اسلامی با معرفی سه گزینه پیشنهادی به ارگ ریاست جمهوری، با کناره‌گیری عطامحمد نور از مقام ولایت بلخ موافقت کرده‌است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "آریانا نیوز افغانستان" بن‌بست در مذاکرات میان حزب جمعیت اسلامی و ارگ ریاست جمهوری حقیقت ندارد، زیرا این حزب «فرهاد عظیمی»، «اسحاق رهگذر» و «علم‌خان آزادی» را برای رهبری ولایت بلخ به ارگ ریاست جمهوری پیشنهاد کرده‌است.
گفتنی است هر سه گزینه پیشنهادی جمعیت اسلامی برای مقام ولایت بلخ نماینده مردم این ولایت در مجلس نمایندگان هستند.
بیش از یک ماه پیش دفتر ریاست جمهوری اعلام کرد که استعفای «عطامحمد نور» را پذیرفته و «اینجنیر محمدداوود» را به مقام ولایت بلخ تعیین کرده‌است. در واکنش به این اقدام ارگ عطامحمد نور اعلام کرد که وی استعفا نداده‌است و تنها با تصمیم حزب جمعیت اسلامی از مقام ولایت بلخ کنار خواهد رفت.
پیش از این نیز «کمال‌الدین حامد» از اعضای شورای رهبری حزب جمعیت اسلامی به روزنامه «ویسا» گفته بود که تیم مذاکره کننده این حزب به توافقات مهمی با تیم ریاست جمهوری دست یافته‌است.
اما وی تأکید کرده بود که دو طرف دربارهٔ تعیین والی جدید بلخ و کناره گیری عطامحمد نور از این ولایت به توافقی دست نیافته‌اند.
پادرمیانی «مایک‌پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا نتیجه نداد کاخ سفید با صدور بیانیه‌ای خواستار حل این مشکل شد.
«زلمی‌خلیلزاد» از مشاوران کاخ سفید و عضو حزب حاکم دولت آمریکا نیز وارد کابل شده‌است تا ظاهراً برای حل اختلافات بین حزب جمعیت اسلامی و ارگ ریاست جمهوری میانجی‌گری کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала