نیرو های آمریکایی در سال گذشته چهارهزار بمب در افغانستان پرتاب کرده‎ اند

© Flickr / The U.S. Armyنیرو های آمریکایی در سال گذشته چهارهزار بم در افغانستان پرتاب کرده‎ اند
نیرو های آمریکایی در سال گذشته  چهارهزار بم در افغانستان پرتاب کرده‎ اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقام های ارتش ایالات متحده می گویند که نیروهای این کشور در افغانستان، در سال گذشتۀ میلادی دو برابر سال های 2015 و 2016 میلادی عملیات هوایی انجام داده اند.

به گزارش اسپوتنیک، بربنیاد آمارهای ارتش ایالات متحده امریکا، نیروهای این کشور در سال 2017 میلادی چهارهزار بمب را در بخش های گوناگون افغانستان بر مواضع طالبان و دیگر گروه های هراس افگن پرتاب کرده اند.
با این حساب، حمله های هوایی نیروهای خارجی در افغانستان، در سال 2017، دو دوبرابر افزایش یافته اند.
مأموریت پشتیبانی قاطع در افغانستان، می گوید که از میان چهارهزار حمله هوایی نیروهای خارجی در افغانستان، روزانه پانزده حمله هوایی مشترک را با نیروهای دولتی افغانستان در جنوب این کشور انجام می دهند.
توماس گریسبک، رییس روابط عامۀ مأموریت پشتیبانی قاطع در این باره می گوید: «حمله های هوایی در سال 2017 به گونۀ قابل توجهی افزایش یافتند و اساسأ علت آن اعلام راهبرد جنوب آسیا است که از سوی رییس جمهور ترامپ امضا شد. این راهبرد، به ما اجازه می دهد تا بدنبال طالبان و شاخۀ خراسان داعش برویم که در کجا استند. اصول دخالت ما اکنون در این جا متفاوت است زیرا بیشتر تهاجمی با همکاران افغان مان کار می کنیم.
در همین حال، وزارت دفاع افغانستان، می گوید که نیروهای هوایی ارتش نیز با رویکرد تازه و با انجام حمله های هوایی، تلاش دارند که به گروه های هراس افگن ضربه های محکم بزنند.
همزمان با این ،هم اکنون، بیش از بیست ولایت افغانستان ناامن استند و نزدیک به چهارده ولسوالی دربخش های گوناگون به دست طالبان افتاده اند.
افزون بر این، به تازه گی طالبان خودشان را تا حومه های شهر فراه رسانیده اند و ولایت کندز نیز گواه درگیری ها بوده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала