۴۵۶ افسر و سرباز پولیس هلمند، مصروف خدمت به زورمندان

© AP Photo / Massoud Hossaini۴۵۶ افسر و سرباز پولیس هلمند، مصروف خدمت به زورمندان
۴۵۶ افسر و سرباز پولیس هلمند، مصروف خدمت به زورمندان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
با وجود ناامنی‌های فراوان در هلمند، ۴۵۶ تن از افسران و سربازان پولیس هلمند در شهر لشکرگاه و برخی ولسوالی‌های دیگر، به جای خدمت در پولیس، در خدمت زورمندان حکومتی و غیرحکومتی استند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری هشدار، مدارکی که به این آژانس رسیده است نشان می‌دهد که ۴۵۶ تن افسران و سربازان پولیس هلمند در شهر لشکرگاه و برخی ولسوالی‌های دیگر در خدمت قدرت مندان حکومتی و افراد با نفوذ قرار دارند. در حالی که ولسوالی‌های این ولایت به علت کمبود تشکیلات پولیس، یکی پس از دیگری از کنترل دولت خارج می‌شوند، نیرویی که می‌تواند از یک ولسوالی در برابر تهدیدات امنیتی محافظت کند، در مرکز این ولایت در اختیار افراد بلند پایه دولتی و اعضای شورای ولایتی قرار دارند.

 به طور نمونه از ولسوالی خانشین هلمند یاد شده است. ولسوالی خانشین در جنوب هلمند که مرز مشترک با پاکستان دارد، یک و نیم سال قبل از کنترول دولت خارج شد و پس از چند درگیری خونین، به طالبان واگذار شد. دراین ولسوالی یک کندک اردوی ملی، یک کندک پولیس مرزی، پولیس ملی و امنیت ملی نیز حضور داشت. پس از آن‌که این ولسوالی از کنترل دولت خارج شد، تشکیلات امنیتی آن ازسوی وزارت داخله کاهش یافت، اما ۲۲ تن از افسران شامل تشکیلات قبلی این ولسوالی، برای مقام‌های محلی و سایر ولسوالی‌ها در خدمت به سر می‌برند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала