نور: به جای توطیه‌چینی برای من، امنیت کابل را تأمین کنید

© AP Photo / Massoud Hossainiنور: به جای توطیه‌چینی برای من، امنیت کابل را تأمین کنید
نور: به جای توطیه‌چینی برای من، امنیت کابل را تأمین کنید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عطامحمد نور رییس اجرایی جمعیت در یک سخنرانی در مزارشریف، از شورای امنیت ملی خواسته است که بجای تمرکز روی چیدن توطئه برای او، به خاطر تأمین امنیت افغانستان تلاش کند. او افزوده که نمی‌گذارد توطئه ناامن سازی بلخ و حضور گروه تروریستی داعش در این ولایت عملی شود.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری هشدار، آقای نور که بیش از یک ماه است بر سر کنار رفتن از بلخ، پیش روی فرمان ریاست جمهوری ایستاده است می‌گوید که که حمایت باشندگان ولایت‌های مختلف افغانستان از او نشان‌دهنده اوج نفرت مردم از حکومت کنونی است. او گفت «مجبور مان می‌کنند که با مشت هشیار شان کنیم».

آقای نور از شورای امنیت ملی خواست که بجای تمرکز روی چیدن توطئه برای او، به خاطر تأمین امنیت افغانستان تلاش کند. او افزود که نمی‌گذارد توطئه ناامن سازی بلخ و حضور گروه تروریستی داعش در این ولایت عملی شود. نور افزود که از ملت حمایت می‌کند و توطئه گران این خواست شان را به گور خواهند برد.

عطامحمد نور که در چندین روز گذشته بارها حکومت را مورد نقد قرار داده است یک بار دیگر می‌گوید که اگر او زنده باشد، این تیم (اشاره به تیم انتخاباتی بر سر قدرت) در انتخابات پیروز نخواهد شد.

آقای نور که در میان حامیانش سخن می‌گفته است، افزوده است: «من فدایی بر آمده ام. شرایط گاهی وضعیتی را سر انسان ها می آورد که جامعه قربانی طلب می‌شود. اگر قربانی را قبول کردید ارزش های جامعه حفظ است و اگر قبول نکردید ارزش هایش قربانی می‌شود و من این قربانی را قبول کردم.»

 اکنون کسی به انتخابات و پروسه مردم سالاری در این کشور باور ندارند، فسادها از میلیونی به ده‌ها میلیون دالری رسیده و بدلیل افزایش ناامنی‌ها مقام‌های حکومتی در پایتخت با هیلی‌کوپتر از مکانی به مکان دیگر می‌روند.

نور با هشدار به حکومت گفت: «ما مجبوریم که حرکت‌های خود را تغییر دهیم. به حرکت‌های مدنی و سپس به نافرمانی مدنی اقدام کنیم. چنانچه پاسخگو نبود حرکت‌های سبز و نارنجی راه اندازی کنیم.»

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала