ماتیس: ارتش امریکا باید آماده جنگ باشند

© AP Photo / Jacquelyn Martinماتیس: ارتش امریکا باید آماده جنگ باشند
ماتیس: ارتش امریکا باید آماده جنگ باشند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر دفاع ایالات متحده گفته است که امریکا در حال از دست دادن برتری نظامی خود در حوزه‌های مختلف است و باید بودجه نظامی خود را بالا ببرد تا بتواند برای جنگ آماده شود.

به گزارش اسپوتنیک، جیمز ماتیس، وزیر دفاع امریکا، اعلام کرده است که در استراتژی دفاعی جدید امریکا، این کشور به جای مبارزه با تروریسم بر رقابت با قدرت‌های بزرگ به عنوان نقطه کانونی امنیت ملی امریکا متمرکز خواهد بود.

او خواهان تامین بودجه دفاعی درخور برای وزارتخانه خود شد و از اعضای کنگره خواست از کاهش بودجه اتوماتیک در این زمینه پرهیز کنند.
دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا به دنبال تقویت بودجه دفاعی کشور است و در بودجه پیشنهادی خود به کنگره درخواست افزایش 10 در صدی بودجه دفاعی را مطرح کرده است. رییس جمهوری امریکا می‌خواهد با کاهش بودجه بخش‌های دیگر مثل کمک‌های خارجی این افزایش بودجه را تامین کند.

این اولین بار است که دولت دونالد ترامپ سیاست‌های دفاعی خود را یکجا منتشر می‌کند.

سند استراتژی دفاعی امریکا سندی عمدتا محرمانه است اما خلاصه‌ای یازده صفحه‌ای از آن در وبسایت وزارت دفاع امریکا منتشر شده است.

تهدیدهای منتشر شده در این سند شباهت‌هایی به سند استراتژیک باراک اوباما دارد اما اولیت‌های این تهدیدها متفاوت است و بخش علنی آن چین و روسیه را در راس تهدیدها علیه امنیت ملی امریکا قرار داده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала