واکنش به اصرار ناروی بر اخراج مهاجران افغانستان

© AFP 2023 / Jonathan Nackstrandواکنش به اصرار ناروی بر اخراج مهاجران افغانستان
واکنش به اصرار ناروی بر اخراج مهاجران افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان عفو بین‌الملل تصمیم پارلمان ناروی برای رد پیشنهاد توقف موقت اخراج مهاجران افغانستان از این کشور را «ضربۀ ویرانگر» خوانده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری جمهور این سازمان اعلام کرده است که «اقدام پارلمان ناروی نشاندهنده نادیده گرفتن و بی تفاوتی در برابر زندگی افرادی است که به دلیل جنگ و آزار و اذیت مجبور به ترک کشور شان شده اند.»

چارمین محمد، رییس بخش حقوق مهاجرین و پناهجویان سازمان عفو بین الملل با انتقاد از این تصمیم گفته است: «جای تاسف است که سیاستمداران در یکی از ثروتمند ترین کشور های جهان شفقت و دلسوزی را از دست داده اند. زندگی در افغانستان مملو از خطر است که شامل بم گذاری، اختطاف و آزار و اذیت می شود. این ظالمانه و غیر اخلاقی است که مردم را دو باره به آنجا (افغانستان) بفرستید.»

 

به گفته مقامات حکومت افغانستان، از مجموعۀ ۳۰۴ پناهجوی افغانستانی که در سال ۲۰۱۷ از کشور های اروپایی اخراج شدند، ۹۷ تن آنان از ناروی اخراج شده اند که ۳۲ در صد همه پناهجویان اخراج شدۀ اهل افغانستان را از کشور های اروپایی تشکیل می‌دهد.

در گزارش سازمان عفو بین المللی آمده است که افغانستان یک کشور بی نهایت خطرناک است و آن کشور در سال ۲۰۱۷ شاهد آمار بالای تلفات غیر نظامیان بود.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала