رئیس جمهور غنی: تلاش برای بهبود روابط با پاکستان بی ثمر بوده است

© AFP 2023 / Fabrice Coffriniرئیس جمهور غنی: تلاش برای بهبود روابط با پاکستان بی ثمر بوده است
رئیس جمهور غنی: تلاش برای بهبود روابط با پاکستان بی ثمر بوده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارگ ریاست جمهوری اعلام کرده است که محمداشرف غنی رییس جمهور شام روز گذشته در ارگ با هیات شورای امنیت سازمان ملل متحد دیدار کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری، صبح امروز دوشنبه (25 جدی) با نشر خبرنامه‌ای گفته که محمداشرف غنی با هیات شورای امنیت سازمان ملل متحد که به ریاست خیریت عمروف سفیر قزاقستان در ملل متحد و رییس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل متحد به کابل آمده ‌بود، روز گذشته در ارگ دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار اعضای دایمی سازمان ملل متحد و شورای امنیت آن سازمان از کشورهای ایالات متحده امریکا، چین، بریتانیا، روسیه، فرانسه، سویدن، پولند، قزاقستان، بولیویا، ایتوپیا، کویت، هالند، پیرو، گینه استوایی و ساحل عاج، حضور داشتند.
هر دوجانب در رابطه به اوضاع امنیتی افغانستان و منطقه، همکاری‌های منطقوی، مبارزه با پدیده‌های تروریزم، فساد اداری، مواد مخدر و قاچاق آن، تسریع پروسه صلح، آمادگی‌ها برای انتخابات، اصلاحات در عرصه حکومت‌داری، تقویت نظام، مشارکت زنان، نقش سازمان ملل متحد در افغانستان به‌خصوص در زمینه‌های امنیتی و انکشافی و روی مجموع پیشرفت‌ها طی سه‌سال اخیر، بحث و تبادل نظر نمودند.
در این دیدار پیرامون همکاری‌های منطقوی صحبت شد و خاطرنشان گردید که به‌منظور برقراری ثبات در افغانستان، فشارها بالای پاکستان افزایش یابد و در عین‌حال، اقدامات مشترک برای گفت‌وگوها نیز صورت گیرد.
محمداشرف غنی در این دیدار گفت که ما در مناسبات منطقوی و در بخش روابط اقتصادی با کشورهای آسیای‌میانه، روسیه، چین و ایران، دست‌آوردهای خوبی داشتیم. وی با اشاره به روابط افغانستان و پاکستان گفت که تلاش‌ها بخاطر بهبود روابط صورت گرفته، اما از جانب پاکستان در همکاری‌های منطقه‌ای، نتیجه‌ای در قبال نداشته‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала