سفر هیئت شورای امنیت سازمان ملل به افغانستان

© Sputnik / Dmitry Astakhov /  مراجعه به بانک تصاویر شورای امنیت
شورای امنیت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس دوره ای شورای امنیت سازمان ملل اظهار داشت این شورا برای بررسی وضعیت افغانستان و روند صلح در این کشور هیئت را به افغانستان اعزام خواهد کرد.

اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، غیرت عمروف نماینده دائم قزاقستان در سازمان ملل که در حال حاضر ریاست دوره‌ای شورای امنیت این سازمان را برعهده دارد از احتمال سفر هیئت این شورا به افغانستان خبر داد.

عمروف اظهار داشت شورای امنیت سازمان ملل در  هفت سال گذشته هیئت را به افغانستان اعزام نکرده است و این سفر  فرصت خوبی برای ارزیابی نیازها و چشم‌انداز این کشور خواهد بود.

رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل به «آسوشیتدپرس» گفت: هنوز زمان این سفر مشخص نشده است، اما امیدوارم تا در راس هیئت این شورا به افغانستان سفر کنم.

عمروف با اشاره به روند صلح افغانستان تاکید کرد این روند باید به رهبری و مالکیت افغان‌ها باشد و جامعه جهانی نیز برای رسیدن به این هدف می‌تواند به مردم و دولت افغانستان کمک کند.

اخیرا «واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل نیز گفته بود که جنرال «مک‌ مستر» مشاور امنیت ملی آمریکا از همکاری مسکو در حل بحران افغانستان استقبال کرده است.

این در حالی است که سازمان ملل پیش از این نیز  بر لزوم مذاکرات سیاسی برای حل بحران افغانستان تاکید کرده بود، اما آمریکا به صورت مستمر در حال افزایش نیروهای خود در افغانستان است.

 دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا چندی پیش فرمان اعزام سه هزار و 800 نظامی دیگر به افغانستان را داد و اکنون شمار نظامیان مستقر آمریکایی در افغانستان به بیش از 15 هزار نفر می‌رسد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала