خریداری هواپیماهای بی‌سرنشین برای جمع‌آوری اطلاعات از سوی امریکا

© AP Photo / Leslie Pratt, US Air ForceUS Air Force, an MQ-9 Reaper
US Air Force, an MQ-9 Reaper - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امریکا برای نظارت و جمع‌ آوری اطلاعات، هواپیماهای بی‌ سرنشین جدید خریداری می ‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه1، ایالات متحد امریکا تصمیم دارد که برای نظارت بیشتر برمرزهای جنوبی افغانستان با پاکستان در یک پیمان تازه٬ از هواپیماهای جدید بی‌سرنشین ام-کیو-۹ استفاده ‌کند.
فرماندهی نیروهای دریایی امریکا اعلام کرده که برای نخستین بار با شرکت نظامی جنرال اتمیک پیمان می بندد تا بتواند با استفاده ازهواپیماهای پیشرفته آن، اطلاعات موثری در اختیار نیروهای دریایی امریکا در افغانستان قرار دهد.
قرارگفته مقام‌های نیروی دریایی امریکا این شرکت پیمانکار با استفاده از هواپیماهای بی‌سرنشین ام-کیو-۹ در مورد مرکزها و فعالیت‌های هراس‌افگنان به نیروهای امریکایی در افغانستان اطلاعات جمع‌آوری می‌کند و در کنار آن ماموریت شناسایی و نظارتی نیز دارد.
فرماندهی دفاع هوایی و دریایی نیروهای امریکایی به رسانه‌ها گفت: "قرارداد که قرار است نیروی دریایی با شرکت جنرال اتمیک ببندد برای دو سال است و تا پایان سال مالی ۲۰۱۹ ادامه می‌یابد. درکنار جمع آوری اطلاعات و شناسایی و وظایف نظارتی این هواپیماها ماموریت پاسخ دهی به نیازهای فوری نیروهای دریایی به ویژه انجام ماموریت‌های مشورتی در بخش اطلاعات در ولایت‌های جنوبی افغانستان و در مرز با پاکستان را خواهند داشت".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала