مصارف بیهوده امریکا در افغانستان

© Flickr / The US Army مصارف بیهوده امریکا در افغانستان
مصارف بیهوده امریکا در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سیگار: در برنامه بازسازی امریکا در افغانستان صد‌ها میلیون دالر ضایع شده ‌است.

ریاست تحقیق امریکا برای بازسازی افغانستان «سیگار» در گزارشات تازه اش از ضایع شدن 675 میلیون دالر پول کمکی امریکا در برنامه بازسازی افغانستان پرده برداشت.

این پول در برنامه موسوم به "مأموریت برای عملیات کسب ‌و ‌کار و ثبات" از سال 2011 تا 2014 در چوکات وزارت دفاع امریکا در ساحات جنگی به مصرف رسیده که فعلا حساب اش روشن نیست.

بر اساس تحقیقات موجوده، از 823 میلیون دالری که کانگرس امریکا تصویب کرده بود، 395 میلیون دالر آن در برنامه های غیر مستقیم زیر نام برنامه های حمایتی مصرف شده است.

در گزارش آمده است که در قرار داد ها کمتر رقابت مشاهده شده و قرار داد ها به کسانی داده شده که کارمندان سابق وزارت دفاع امریکا بوده اند.

محمد رادمنش، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفت: «قبلا مشکلاتی وجود داشت. اما اکنون هیات رهبری وزارت دفاع با بسیار حساسیت در مقابله با فساد مبارزه میکند».

ناصر تیموری، عضو ناظرین شفافیت افغانستان اضافه کرد: «این گزارش نشان میدهد که در اثر بی توجۀ و برنامه ریزی غلط نیروهای امریکایی این کار شده است».

نشر گزارش ریاتس تحقیق امریکا برای بازسازی افغانستان مهر تائید بر اوج انتقادات شهروندان افغانستان است که ادامه این کمک ها در شانزده سال نتوانسته است دسترخوان خالی آنها را پر کند و یا در بهبود امنیت سودمند تمام شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала