آیا خطر تبدیل شدن شمال به مرکز داعش واقعی است؟

© AP Photo / Seivan Selimآیا خطر تبدیل شدن شمال به مرکز داعش واقعی است؟
آیا خطر تبدیل شدن شمال به مرکز داعش واقعی است؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بیش‌تر جنگ‌جویان گروه داعش در حال حاضر در ولسوالی‌های ولایت جوزجان فعالیت دارند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "خامه پرس" قول اردوی 201 سیلاب با نشر بیانیه‌یی گفته‌است که حمله‌های هوایی نیروهای هوایی افغانستان، روز گذشته در ولسوالی الینگار ولایت لغمان راه‌اندازی گردیده که در نتیجه، 20 داعشی کشته شده‌اند.
به اساس خبرنامه، در بین کشته‌شده‌گان اعضای گروۀ داعش، دو فرماندۀ مهم این گروه به نام‌های مولوی تراب و موسا خان نیز شامل‌اند.
قول اردوی 201 سیلاب این را نیز گفته‌است که در حمله‌های هوایی به نیروهای دولتی افغان و افراد ملکی آسیبی نرسیده‌است.
این درحالی‌ست که قول اردو 209 شاهین در شمال افغانستان می‌گوید جنگ‌جویان گروه داعش در شمال ترکیب شده از اتباع 5 کشور خارجی اند که در برابر نیروهای امنیتی می‌جنگند.
این قول اردو گفته‌است که جنگ‌جویان خارجی گروه داعش را در شمال، اتباع کشورهای ازبکستان، پاکستان، قطر، چچن و تاجکستان تشکیل می‌دهند که مستقیم در برابر نیروهای امنیتی درگیر جنگ اند.
به اساس اطلاعات، بیش‌تر جنگ‌جویان گروه داعش در حال حاضر در ولسوالی‌های ولایت جوزجان فعالیت دارند.
گفتنی‌ست که نصرت‌الله جمشیدی، سخن‌گوی قول اردوی 209 شاهین در جریان هفتۀ گذشته اطلاع داده بود که در عملیات‌های نیروهای دولتی در ولایت جوزجان بیش از 60 داعشی در جوزجان کشته و زخمی شده‌اند.
گفتنی‌ست که نظر به گزارش‌های به نشر رسیده از سوی رسانه‌های داخلی و خارجی، نفوذ گروۀ داعش روزبه‌روز در افغانستان افزایش می‌یابد و در حال حاضر این گروه در شمار از ولایت‌های شمالی و شرقی و مرکزی کشور حضور دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала