روسیه تمایل به خروج ناگهانی امریکا از افغانستان ندارد

© AFP 2023 / Romeo Gacadروسیه تمایل به خروج ناگهانی امریکا از افغانستان ندارد
روسیه تمایل به خروج ناگهانی امریکا از افغانستان ندارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فارن افیرز: با وجود اختلافات، اما مسکو تمایل به خروج ناگهانی امریکا از افغانستان ندارد

نشریه فارن افیرز نوشته است که هر چند رابطه روسیه و امریکا در مورد همکاری در افغانستان کاهش یافته است، اما مسکو تمایلی به خروج ناگهانی امریکا از افغانستان ندارد.

به گزارش فارین افیرز درباره عدم اعتماد مسکو به واشنگتن در افغانستان اظهار داشت روابط روسیه پس از تحریم غیرقانونی این کشور در موضوع اوکراین، در سال 2014 میلادی تمایل مقامات روس را برای حمایت از امریکا کاهش داده است، اما تمایل به خروج ناگهانی نظامیان امریکایی از افغانستان نیز ندارند.

اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری اطلس، مسکو با وجود پشتیبانی از ادامه حضور امریکا در افغانستان معتقد است که استراتیژی جدید ترامپ مانند گذشته است. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در این باره گفته که تمرکز بر استفاده از نیرو‌های بیشتر به پایان عمر خود رسیده است.

مقامات روس همچنین جایگزین شدن هلیکوپترهای «بلک هاوک» با «ام‌آی17» را نیز دلیل تحریم امریکا علیه روسیه می‌دانند.

افزایش مشارکت روسیه در افغانستان شامل پیشنهادهای سرمایه‌گذاری در زمینه‌های تجارتی، برنامه‌ریزی دیپلماتیک، برنامه‌های فرهنگی و حمایت مالی و نظامی از دولت مرکزی، کارگزاران قدرت در شمال و طالبان می‌شود.

روش روسیه در افغانستان تکرار برخی از عناصر استراتیژی موفقش در سوریه است. در هر دو کشور، روسیه از درک ضعیف و ناپایدار امریکا استفاده کرده است. روسیه با برگزاری مذاکرات در افغانستان، همان‌طور که با طرف‌های درگیر در سوریه انجام داد، اطمینان داده که بخشی از حل‌وفصل‌های آینده خواهد بود و به‌طور مستقیم با تغییر دادن وضعیت، درباره نفوذ‌ش در بلندمدت هم اطمینان می‌دهد و نیز امریکا را به شناختن نقش آن کشور در افغانستان مجبور می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала