تحصیلات عالی آنلاین برای دختران در قندهار

© Photo / دای‌فولادیتحصیلات عالی آنلاین برای دختران در قندهار
تحصیلات عالی آنلاین برای دختران در قندهار - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دختران در قندهار تحصیلات عالی را به گونۀ آنلاین فرا می‎گیرند.

در شرایطی که بسیاری از خانواده‌ها در ولایت قندهار، دختران شان را پس از دورۀ متوسطه اجازۀ رفتن به مکتب نمی‌دهند، شماری از دختران در این ولایت تحصیلات عالی را به گونۀ آنلاین فرا می‎گیرند

اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، در حالی که سنت‌های ناپسند اجتماعی وتهدیدهای امنیتی، حق تحصیل و پرورش از بسیاری دختران در ولایت‌های حوزه جنوب کشور گرفته، اما شماری از دختران در این ولایت بی توجه به این مشکلات تحصیلات عالی را با رفتن به یک دانشگاه خصوصی به گونۀ آنلاین فرا می گیرند.

آموزش آنلاین برای این دختران، از سوی یکی از دانشگاه های خصوصی در شهر قندهار، فراهم شده است.

این دختران می‌گویند که برای داشتن آیندۀ روشن و نیز بدست آوردن حقوق شان، با دشواری‌ها مبارزه می کنند.

سونیا، یکی از این محصلین گفت:«مشکل اساسی قضاوت مردم است؛ بخاطری که بعضی از پدران و سر پرستان اجازه نمی دهند که بیرون از خانه بروند، و این مرکز که ما فعلأ در آن مصروف آموزش هستیم، یک فضای کاملأ مختف برای دختران است ».

همزمان شماری از استادان این دانشگاه نیز از وضعیت آموزش برای بانوان در این ولایت نگران هستند و خواستار تغییر این وضعیت اند.

گزارشات ریاست معارف قندهار حاکی از آن است که هم اکنون هفتاد هزار دختر شاگرد در مکاتب قندهار آموزش می بینند، اما بیشتر آنان پس از صنف های پنجم و ششم مکتب را ترک می کنند و شمار اندکی از آنان شهادتنامه‌های فراغت صنف دوازدهم را بدست می آورند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала