بوش و بلر در حمله به عراق مردم جهان را فریب دادند

© REUTERS / Gary Hershorne in the East Room of the White House in Washington November 12, 2004.
e in the East Room of the White House in Washington November 12, 2004. - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک مقام ارشد سابق سازمان ملل اعلام کرد رئیس جمهور اسبق آمریکا و نخست وزیر انگلیس برای حمله به عراق، مردم جهان را فریب دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرنگاران جوان، هانس فون اشپونک رئیس اسبق سازمان ملل درباره کمک های بشر دوستانه به عراق گفت بوش و بلر برای حمله به عراق مردم جهان را فریب دادند.
وی با بر ملا کردن بخشی از توطئه آمریکا و انگلیس در حمله به عراق افزود با این که دروغ بودن ادعاهای جورج بوش، رئیس جمهور اسبق آمریکا و تونی بلر، نخست وزیر اسبق انگلیس مبنی بر وجود سلاح های کشتار جمعی در عراق، سال هاست فاش شده، اما هنوز برای محاکمه یا پاسخگو بودن این افراد برای قتل و نقص عضو و آوارگی میلیون ها نفر و تخریب زیرساخت های این کشور هیچ اقدام عملی نشده است.
هانس فون اشپونک درباره کمک های بشردوستانه به عراق با بیان اینکه رها کردن این افراد موجب ترویج اینگونه افکار در جهان شده است گفت سیزده سال پس از حمله آمریکا و انگلیس به عراق، هنوز مردم جهان نمی دانند که چرا این جنگ آغاز شد و اساساً از چگونگی نقض حقوق بین الملل، درماندگی مردم عراق، کشتار و آوارگی میلیون ها نفر و ارتکاب جرایم سنگین در این جنگ، اطلاعی ندارند.
وی افزود اگرچه صدام یک جانی بود، جنایاتی که اشغالگران از سال 2003 میلادی مرتکب شدند، مکمل جنایات صدام شد و درهمه این مدت، شورای امنیت و نهادهای سازمان ملل نیز زیر فشار آمریکا و انگلیس، تابع دستور بودند.
به گفته وی بر خلاف شعارهای فریبنده شورای امنیت و آمریکا و انگلیس، تحریم هایی که در زمان صدام سال ها بر عراق تحمیل شد، فقط مردم را هدف قرار داد و نابودی پل ها، بیمارستان ها، جاده ها و زیر ساخت ها در سال 2003، بر استیصال مردم عراق افزود.
هانس فون اشپونک گفت از سال 1991 میلادی، شورای امنیت دیگر نگران مردم عراق نبود و گویی مردم عراق را به علت اقدامات صدام، تنبیه کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала