آمادگی ترامپ برای توقف کامل کمک‌های مالی به پاکستان

© REUTERS / Kevin Lamarqueآمادگی ترامپ برای توقف کامل کمک‌های مالی به پاکستان
آمادگی ترامپ برای توقف کامل کمک‌های مالی به پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیکی هیلی، نماینده دایمی امریکا در سازمان ملل متحد از آمادگی رئیس جمهور امریکا برای قطع کامل حمایت مالی به پاکستان خبر داده است.

به گزارش اسپوتنیک، نیکی هیلی، نماینده دایمی ایالات متحده امریکا در سازمان ملل متحد خبر داده است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا آماده است تا کمک‌های مالی به پاکستان را بطور کامل قطع کند.

نیکی هیلی خاطر نشان ساخته است که دلیل قطع کمک‌ها حمایت حکومت پاکستان از تروریست‌ها می‌باشد.

هیلی گفت: «شما اظهارات رئیس جمهور ترامپ در مورد پاکستان را شنیدید. دولت امریکا حمایت مالی ۲۵۵ میلیونی را فراهم نخواهد کرد. دلیلش واضح است: پاکستان سالهاست که بازی دوگانه را به پیش گرفته است

به گفته وی، اسلام‌آباد با ایالات متحده امریکا کار می‌کند و همزمان "تروریستانی را که بر نیروهای امنیتی در افغانستان حمله می‌کنند، حمایت می‌کند".

نماینده دایمی امریکا در سازمان ملل متحد گفت: «ما از پاکستان توقع همکاری به مراتب بیشتر در مبارزه با تروریزم، داریم

نشست اضطراری کابینه پاکستان پس از هشدار تویتری ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
نشست اضطراری کابینه پاکستان پس از هشدار تویتری ترامپ

دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا به تاریخ اول جنوری سال ۲۰۱۸ در صفحه تویتر خویش نوشته بود: «ایالات متحده امریکا کورکورانه بیشتر از ۳۳ میلیارد دالر در طول ۱۵ سال به پاکستان کمک کرده است، اما آنها فقط با دروغ‌گویی و فریب‌کاری و به فکر این که رهبران ما احمق اند، جواب ما را داده اند. آنها به تروریستانی که ما در افغانستان به دنبال شان استیم، پناه می‌دهند، و تقریباً هیچ کمکی نمی‌کنند. دیگر بس است!»

تنش میان امریکا و پاکستان از زمانی که ترامپ رئیس جمهور شده است به شدت افزایش یافته و کار به جایی رسید که روز گذشته پاکستان سفیر امریکا را احضار کرده و اعتراض شدید خود را به اتهامات ترامپ اعلام کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала