روسیه یگانه راه غلبه بر مشکلات امنیتی افغانستان را پیشنهاد کرد

© Sputnik / Sergey Guneevروسیه یگانه راه غلبه بر مشکلات امنیتی افغانستان را پیشنهاد کرد
روسیه یگانه  راه غلبه بر مشکلات امنیتی افغانستان را پیشنهاد کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
«نیکولای پاتروشیف» به روزنامه روسی «آرگومنتی آی فکتی» گفت: به نظر من تنها توسعه اقتصادی و پروژه های مشترک می‌تواند افغانستان را از وضعیتی که دچار آن شده است نجات دهد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری تسنیم، پاتروشیف با اشاره به رایزنی اخیر خود با اشرف غنی اظهار داشت: ما معتقدیم توسعه اقتصادی می‌تواند ابزار موثری در مبارزه با تروریسم باشد و مانع گسترش عقاید افراطی در کشورهای منطقه شود.
وی افزود: ما درباره چندین قرارداد اقتصادی در زمینه انرژی، کشاورزی و همچنین حمایت فنی نظامی از نیروهای امنیتی افغان با دولت افغانستان گفت‌وگو کردیم و بیش از 30 شرکت روسی به کار در افغانستان ابراز علاقه کرده‌اند.
رئیس شورای امنیت ملی روسیه گفت: از وقوع حملات تروریستی در افغانستان ناراحتیم اما باوجود حضور طولانی مدت نیروهای آمریکایی هنوز شاهد وخامت اوضاع امنیتی در این کشور هستیم.
پاتروشیف با اشاره به حضور داعش در افغانستان اظهارداشت که از افزایش فعالیت این گروه تروریستی در افغانستان نگران هستیم.
وی در ادامه شمار جنگجویان داعش در افغانستان را حدود چهار هزار نفر عنوان کرد و مواد مخدر را بزرگترین منبع عایداتی گروه‌های تروریستی در افغانستان دانست.
به گفته این مقام روس از زمانی که نیروهای آمریکایی به افغانستان حمله کردند تولید و قاچاق مواد مخدر در افغانستان به 40 برابر افزایش یافته است.
پاتروشیف با اشاره به جنگ جاری در افغانستان تاکید کرد که بدون "آشتی ملی" و مد نظر گرفتن منافع اقشار جامعه نمی‌توان در مبارزه با تروریسم پیروز شد.
رئیس شورای امنیت ملی روسیه افزود: رشد رفاه عمومی، کاهش بیکاری، آموزش و پرورش از عواملی‌ هستند که به بازگرداندن صلح و ثبات در افغانستان کمک می‌کنند.
این در حالی است که بسیاری از کارشناسان و فعالان صلح، حضور نیروهای خارجی در افغانستان را بزرگترین عامل جنگ و بی ثباتی در این کشور می‌دانند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала