واکنش تند کابل به اظهارات سفیر پاکستان در سازمان ملل

© Photo / MrPenguin20واکنش تند کابل به اظهارات سفیر پاکستان در سازمان ملل
واکنش تند کابل به اظهارات سفیر پاکستان در سازمان ملل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وارت دفاع افغانستان به اظهارات سفیر پاکستان در سازمان ملل در مورد وجود پایگاه های امن گروه های تروریستی در خاک این کشور واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های کابل، جنرال «دولت وزیری» سخنگوی وزارت دفاع افغانستان در واکنش به اظهارت «ملیحه لودی» نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل متحد اعلام کرد: سفیر پاکستان در سازمان ملل متحد البته از وضعیت منطقه خبر ندارد.
وی افزود: از ایالات متحده آمریکا گرفته تا کشورهای عضو ناتو و تمام جهان به این موضوع اعتراف می‌کنند که مراکز تروریست ها در پاکستان است؛ «شورای کویته»، «شورای پیشاور» و «شورای میرانشاه»، «مولوی منصور»، «ملا محمد عمر»، «اسامه بن لادن» و «شبکه حقانی» همه در پاکستان مستقرند و مورد حمایت قرار می‌گیرند و سپس به افغانستان فرستاده می‌شوند.
پیش از این، لودی در سازمان ملل متحد گفته بود که پایگاه‌های امن تروریست ها در پاکستان وجود ندارد و این افغانستان است که تروریست ها توانسته‌اند در 40 درصد خاک آن پایگاه‌های امن بسازند؛ یعنی جایی‌که دولت هیچ حاکمیتی ندارد.
اما وزارت دفاع افغانستان این سخنان سفیر پاکستان در سازمان ملل متحد را رد کرد و گفت ارتش افغانستان بر 34 ولایت این‌کشور کنترل دارد و مخالفین افغانستان نمی‌توانند به‌طور آشکار فعالیتی داشته باشند.
وی اما تاکید کرد که در جنگ چریکی هیچ‌کس نمی تواند ادعای حاکمیت مطلق بر یک منطقه را داشته باشد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала