پوتین: با تروریزم در هر جای به شمول سوریه می‌جنگیم

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین: با تروریزم در هر جای به شمول سوریه می‌جنگیم
پوتین: با تروریزم در هر جای به شمول سوریه می‌جنگیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه می‌گوید که روسیه به نبرد با هراس‌افگنی ادامه خواهد داد و اگر نیاز باشد در خاک سوریه نیز این کار را می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، رییس جمهوری روسیه گفت: «شما به سوریه اشاره کردید. در آن‌جا ما دو پایگاه نظامی داریم. به جنگ با هراس‌افگنی ادامه می‌دهیم و در صورت نیاز در خاک سوریه نیز. در صورتی به این امر نیاز باشد، ما آن را انجام خواهیم داد.»

درگیری مسلحانه در سوریه از مارچ 2001 بدین سو ادامه دارد. بر اساس آمار سازمان ملل متحد، در این مدت 220 هزار تن کشته شده اند. مذاکرات بر سر حل این بحران، در آستانه و ژنو برگزار می‌شود. امریکا از سال 2014 در خاک سوریه، بدون موافقت دولت این کشور، در برابر داعش عملیات نظامی راه‌اندازی می‌کند. روسیه از سپتمبر 2015 بدین سو بر اساس درخواست رسمی دمشق بر علیه گروه تروریستی داعش عملیات نظامی اجرا کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به تاریخ 11 دسمبر از پایگاه هوایی حمیمیم در سوریه دیدار به عمل آورد. وی در جریان سخنرانی در میان نظامیان گفت که آنها با شکست‌دادن "قوی‌ترین گروه ترویستان جهان" وظیفه شان را به بهترین وجه انجام دادند. پوتین همچنان فرمان خروج بخش بزرگ نیروهای نظامی روسی از سوریه را صادر کرد. 23 فروند طیاره، دو هلیکوپتر، پولیس نظامی، مرکز ماین‌پاکی و شفاخانه از سوریه اخراج خواهند شد. در سوریه دو پایگاه روسیه (حمیمیم و طرطوس) باقی می‌مانند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала