تحریم «بی‌بی‌سی دری» از سوی فعالان افغانستان

© Flickr / Tim Loudonتحریم «بی‌بی‌سی دری» از سوی فعالان افغانستان
تحریم «بی‌بی‌سی دری» از سوی فعالان افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اعتراض به تغییر نام صفحۀ «بی‌بی‌سی افغانستان» به «بی‌بی‌سی دری»، وارد شکل تازه شده و شماری از فعالان از گفتگو با تحریم این بخش رسانه، از گفتگو خودداری می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک، اعتراض زمانی آغاز شد که شماری از مردم افغانستان با راه‌اندازی کمپاین انلایک کردن صفحۀ بی‌بی‌سی، تغییر نام صفحۀ افغانستان این شبکه را اقدامی برای جدایی افگنی میان فارسی و دری پنداشتند.

رویا سادات فیلم‌ساز اهل افغانستان که کاندیدای جایزۀ اسکار بود و در میان ده اندیشمند جهان در فهرست فارین پالیسی نیز قرار گرفت، نخستین کسی بود که بخش موسوم به «دری» این شبکه را تحریم کرده و حاضر نشد با آن گفتگو کند.

خانم سادات از جمله ۱۸۱ چهره علمی،‌ فرهنگ و ادبی از افغانستان، ایران و تاجیکستان است که در نامه‌ای سرگشاده به مسئولان بی‌بی‌سی تغییر نام این سرویس به «دری»‌ را نقض آشکار بی‌طرفی و اصول راهنمای سردبیران بی‌بی‌سی خواندند.

در تازه‌ترین مورد، آثار حکیمی یکی دیگر از فعالان فرهنگی افغانستان اعلام کرده است که از گفتگو با این رسانه خودداری کرده است. آقای حکیمی در بخشی از یک پیام در صفحۀ فیسبوکش نوشت: «در اعتراض به تغییر بی‌بی‌سی برای افغانستان به بی‌بی‌سی دری، حاضر نشدم با بخش افعانستان این رسانه مصاحبه کنم.»

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала