سخنرانی ترامپ راجع به امنیت: امریکا – قبل از همه

© REUTERS / Joshua Robertsسخنرانی ترامپ راجع به امنیت: امریکا – قبل از همه
سخنرانی ترامپ راجع به امنیت: امریکا – قبل از همه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا در روز دوشنبه سخنرانی راجع به استراتیژی امنیت ملی ایراد کرد که توجه شما را به بخش های از آن جلب میداریم.

به من اجازه دهید که از ابراز عمیقترین مراتب همدردی آغاز نمایم. ما از صمیم قلب به خاطر قربانیان حادثه تصادم قطار در ایالت واشنگتن دعا میکنیم. ما بر اوضاع با دقت نظارت میکنیم و با ارگان های محلی قدرت همکاری میکنیم. این همان علت است که به اساس آن ما باید فوراً ترمیم تمام شبکه اقتصادی را در ایالات متحده آغاز کنیم.
ما در اینجا گردهم آمده ایم، تا مسایل را که برای همه ما اهمیت مهم حیاتی دارند، مورد بحث قرار دهیم. صحبت راجع به امنیت، رفاه امریکا و موقعیت آن در جهان مطرح بحث می باشد. من میخواهم راجع به این در اینجا و حالا صحبت کنم، معلومات دهم که ما در کجا بودیم، به کجا آمدیم و بالاخره، ما به کجا در سال های آینده پیش خواهیم رفت.
طی 11 ماه گذشته من ده ها هزار کیلومتر پرواز نمودم و از 13 کشور دیدن کردم. من با بیش از 100 رهبر جهان ملاقات نمودم. من پیام امریکا را در سالون عظیم در عربستان سعودی، در میدان زیبای وارسا، در اسامبله عمومی سازمان ملل متحد و همچنان در پارلمان دموکراتیک در جزیره نمای کوریا ایراد کردم.
در طول تمام تاریخ ما ملت امریکا پیوسته منبع عظمت امریکا بود و هست. ملت ما فرهنگ ما را گسترش میدهد و از ارزش های ما دفاع میکند. امریکایان در میدان های نبرد در تمام جهان می جنگیدند و کشته میشدند. ما کشورهای اشغال شده را آزاد می ساختیم، دشمنان سابق را به بهترین دوستان ما مبدل می ساختیم و مناطق کامل جهان را از فقر به شگوفانی می کشیدیم.
از فیض ملت ما امریکا یکی از بزرگترین قدرت صلح و عدالت در تاریخ بشریت می باشد. ملت امریکا سخاوتنمد و بزرگوار ، هدفمند، پر از قاطعیت، شجاعت، قوت و دانایی می باشد….
رئیس جمهور در ادامه سخنان خود گفت، شما در تاریخ 8 نوامبر سال 2016 به خاطر آن رای دادید، تا امریکا را یکبار دیگر کشور کبیر سازیم. رئیس جمهور در باره اشتباهات رهبری قبلی راجع به عقد موافقت نامه های فاجعه بار تجارتی صحبت نمود.
ترامپ گفت، رهبران ما در خارج مصروف اعمار دولتی بودند و در عین حال تحکیم بخشیدن و انکشاف دادن کشور خود را فراموش کرده بودند. آنها نظامیان ما را با تمویل و تامینات ناکافی تضعیف و غیرعادلانه محروم می ساختند و در برابر آنها وظایف ناروشن قرار میدادند. آنها مطالبه نمی کردند، تا اکثر متحدین بسیار غنی ما سهم عادلانه در صندوق مشترک قابلیت دفاعی بر دوش گیرند که بار عظیم و غیرعادلانه را برای مالیه دهندگان امریکایی و اردوی کبیر ما ایجاد میکردند.
آنها تهدید هستوی از جانب کوریای شمالی را نادیده گرفتند. آنها به گروه های تروریستی مانند «دولت اسلامی (داعش — سازمان ممنوع در روسیه — تبصره مدیریت مسوول) اجازه تحت کنترول قرار دادن مناطق عظیم در شرق نزدیک دادند.
ترامپ در ادامه سخنان خود گفت، ما یکبار دیگر پول را برای دفاع تخصیص دادیم. بودجه آینده نظامی مبلغ بی سابقه — تقریباً 700 میلیارد دالر، تشکیل میدهد….
در افغانستان نیروهای ما بیش از این با جدول های زمانی و موعدهای مصنوعی نگهداری نمی شوند، بیش از این به دشمنان ما راجع به پلان های خود معلومات نمی دهیم. ما اولین نتائیج این کار را در صحنه نبر مشاهده میکنیم. ما به وضاحت و دقت تمام به پاکستان راجع به این اشاره نمودیم که اگرچه ما جهت ادامه همکاری تلاش می ورزیم، ما به دیدن اقدامات قاطع علیه گروه های تروریستی که در خاک آن کشور فعالیت میکنند، ضرورت داریم. ما هر سال به پاکستان حمایت جدی مالی مینمائیم. این کار باید به آن کمک نماید.
رئیس جمهور در ادامه گفت، در کشور خوشبینی افزایش می یابد، اطمینان و اعتماد بر میگردد. با استفاده از این اعتماد نو، ما نیز وضاحت را به تفکر خود برمیگردانیم. ما یکبار دیگر حقایق بنیادی آتی را تائید میکنیم.
دولت بدون سرحدات — این دولت نیست.
کشور که از رفاه در خانه خود دفاع نمی کند، نمی تواند از منافع خود در خارج دفاع نماید.
کشور که برای پیروزی در جنگ آماده نیست، توان جلوگیری از جنگ را ندارد.
کشور که بر تاریخ خود افتخار نمی کند، بر آینده خود اطمینان داشته نمی تواند.
کشور که در باره ارزش های خود اطمینان نداشته باشد، اراده خود را در مشت به خاطر دفاع از آن جمع کرده نمی تواند.
ترامپ گفت، امروز با اعلام این استراتیژی، من اعلام میدارم که امریکا یکبار دیگر به بازی برمیگردد و امریکا قصد دارد در این بازی موفق شود. تشکر.
ما با استراتیژی خود چهار منافع ملی حیاتی را پیش می بریم. اول اینکه، آن به دفاع از ملت امریکا، کشور ما و طرز زندگی کبیر امریکایی ما مکلف است. در این استراتیژی ما اعتراف میکنیم که ما نمی توانیم ملت ما را مصوون سازیم، اگر ما سرحدات خود را امن تر نه سازیم.
اصل بنیادی دوم استراتیژی ما — بلندبردن رفاه امریکایی می باشد.
اساس سوم این استراتیژی حفظ صلح به وسیله زور می باشد. ما درک میکنیم که ضعف — راه مستقیم بسوی منازعه می باشد.
و چهارم اینکه، استراتیژی ما متوجه توسعه نفوذ امریکا می باشد، اگرچه در اینجا باید کار را از تحکیم رفاه خودی ما و قوت در داخل کشور آغاز کرد.
رئیس جمهور در اخیر گفت، اگر ما این همه را انجام دهیم، اگر ما قاطعیت خود را احیا کنیم و یکبار دیگر به خاطر پیروزی وارد رقبت شویم، پس ما به اطفال و نواسه های خود کشور قوی تر، آزادتر و سربلندتر باقی خواهیم گذاشت. و در این صورت امریکا، نسبت به گذشته، هرچه بیشتر کبیر خواهد گردید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала