لغو تصمیم ترامپ از طریق سازمان ملل متحد

© AFP 2023 / Adem Altanرجب اردوغان رئیس جمهور ترکیه
رجب اردوغان  رئیس جمهور ترکیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اردغان از ملل متحد تقاضأ لغو تصمیم امریکا در مورد بیت المقدس را خواهد کرد.

رئیس جمهور ترکیه رجب اردوغان  اظهار داشت که انقره به ملل متحد عارض خواهد شد تا تصمیم امریکا در بررسمیت شناخت بیت المقدس به مثابه مرکز اسرائیل را رد نماید.    

اسپوتنیک به نقل از Anadolu، این اظهارات ویدیوئی اردوغان متوجه شرکت کنندگان میتنیگ در حمایت از فمردم فلسطین در ولایت قنیه بود.

وی گفت که نخست پلان دارد تا به ملل متحد عارض گردد. اگر کدام یک از کشور های با که حق ویتو دارد، به ان ویتو بدهد، در آنصورت آنرا درج ارجندای روز اسامبله عمومی ملل متحد میکند و همه جانبه سعی می ورزد که تصمیم غیر قانونی و غیرعادلانه در مورد بیت المقدس لغو گردد.

تا کنون 137 کشور جهان فلسطین را به رسمیت می شناسند. ترکیه امیدوار است که تعداد این کشور ها بیشتر شود.

دونالد ترامپ رییس ‌جمهوری امریکا، در سخنرانی 6 دسمبر در کاخ سفید، بیت‌المقدس یا اروشلیم را به عنوان پایتخت اسراییل به رسمیت شناخت و به وزارت خارجۀ این کشور دستور داد تا برای انتقال سفارت امریکا از تل‌آویو به اورشلیم/بیت‌المقدس آمادگی بگیرد.

عملی که برخلاف قطعنامۀ شورای امنیت و نظر اکثریت کشورهای جهان از جمله متحدان امریکا در اروپا، جهان عرب و جهان اسلام بود. کشورهایی که باور دارند این اقدام می‌تواند بر چشم‌انداز حل جامع و عادلانۀ اختلاف فلسطین و اسراییل، تأثیر منفی بگذارد. این اقدام ترامپ و قراردادن امریکا فراتر از قوانین بین‌الملی، موجی از خشم را در جهان برانگیخته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала