چرا پنتاگون کاهش قطعات روسیه را در سوریه نمی بیند:«استخبارات آنها بد کار میکنند»

© Sputnik / Michael Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر چرا پنتاگون کاهش قطعات روسیه را در سوریه نمی بیند:«استخبارات آنها بد کار میکنند»
چرا پنتاگون کاهش قطعات روسیه را در سوریه نمی بیند:«استخبارات آنها بد کار میکنند» - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در پنتاگون در این مور شک دارند که تعداد نیروهای روسیه در سوریه بعد از اعلامیه ولادیمیر پوتین راجع به خروج آنها بطور قابل ملاحظه کاهش خواهد یافت. در عین حال همین اکنون عمله طیارات بمبارد Тu-22М3 و کندک پولیس نظامی به خانه برگشتند.

در وزارت دفاع امریکا میگویند که آنها در حال حاضر توجه شان را بطور کامل بر مبارزه با «دولت اسلامی» (داعش — سازمان ممنوع در روسیه — تبصره مدیریت مسوول) در این جمهوری عربی متمرکز ساخته، اگرچه، به گفته ترامپ، گروه تروریستی همین اکنون توسط ایالات متحده امریکا مغلوب شده است.
در پنتاگون در مورد اعلامیه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه راجع به خروج نیروها از سوریه شک دارند، زیرا کاهش قابل ملاحظه تعداد قطعات روسیه را نمی بینند. در این باره جگرن ادریان رئینکین-هیلویی نماینده وزارت دفاع امریکا معلومات داد.
آژانس Reuters به نقل از سخنان رئینکین-هیلویی خبر داد:« بعد از اعلامیه های قبلی روسیه راجع به خروج پلان شده (نظامیان — RT) از سوریه کاهش تعداد قابل ملاحظه نیروها محسوس نبود».
همکار او ایریک پیهون تدقیق نمود که در لحظه کنونی تمام توجه بر مبارزه با «دولت اسلامی» متمر کز شده است. نظامیان امریکایی و متحدان آن، به گفته او، قصد دارند بر شکست کامل تروریستان دست یابند.
پیهون به خبرگزاری «ریا نووستی» گفت:« ما مانند گذشته توجه خود را بر شکست داعش و حمایت از نیروهای همکار ما متمرکز نموده ایم، تا بر شکست درازمدت (افراد مسلح. — RT) دست یابیم.
کنستانتین سیوکوف رئیس اکادمی مسایل جیوپولیتیکی، دوکتور علوم نظامی با بیصرت وزارت دفاع امریکا ابراز همدردی نموده است. او در صحبت با RT اظهار داشت که عدم آگاهی راجع به نقل مکان «دشمن سوگند خورده» فقط در باره سطح پائین استخبارات امریکا گواهی میدهد.
سیوکوف اعلام داشت:«فقط میتوان با جانب امریکا اظهار همدردی نمود. قرار معلوم، استخبارات آنها خو تنظیم نشده اند. پراوزهای طیارات ما واقعاً هم صورت گرفت، این حتی در تلویزیون نشان داده شد. در چنین شرایط صحبت ها راجع به این که نیروهای ما در سوریه می مانند، بی بنیاد می باشند. آغایون حقیقتاً جعل کاری میکنند».
او همچنان پیشبینی کرد که امریکا با چنین اعلامیه ها جهت بی اعتبارساختن روسیه در انظار بازیگران دیگر در منطقه و مجبورساختن آن به خروج کامل نیروها از سوریه تلاش می ورزد.
کارشناس در اخیر گفت:«اول اینکه، میخواهند روسیه را بی اعتبار سازند — گویا اینکه رئیس جمهور ما دروغ میگوید. و دوم اینکه، واردآوردن فشار بر روسیه، تا نیروهای مسلح ما کاملاً خارج شوند و امریکایان بتوانند در آنجا فعالیت های تروریستی را تحت بیرق دیگر احیا نماید. برای آنها از دست دادن سوریه — سنگین ترین ضربه جیوپولیتیکی است».
ایالات متحده امریکا بر «دولت اسلامی» (داعش — سازمان ممنوع در روسیه — تبصره مدیریت مسوول) در سوریه و عراق پیروز گردیده اند. در این باره رئیس جمهور دونالد ترامپ اعلام نموده است.
قابل یاداوری است که وزارت دفاع امریکا، ضمن اعلام تمرکز توجه بر «مبارزه باد اعش و مقابله با تروریزم»، احتمالاً، اعلامیه رئیس جمهور خود را که گفته بود که نظامیان امریکایی همین اکنون بر داعش پیروز شده اند، نادیده گرفته بود.
ترامپ هنگام امضای بودجه نو نظامی گفت:«طوریکه شما میدانید، ما در سوریه و عراق پیروز گردیدیم».
در عین حال امریکا نمی خواهد خدمات شرکای دیگر مبارزه با داعش را به رسمیت بشناسد. واشنگتن، ضمن تلاش جهت اختصاص دادن کامل پیروزی در سوریه به خود، تا سرحد مبالغه تصورناشدنی پیش میرود.
مارییه زخارووا نماینده رسمی وزارت خارجه روسیه بر بیانات راجع به اختصاص دادن پیروزی بر داعش توسط مسکو گفت که یکی از نمایندگان وزارت دفاع امریکا گفته:« ایتلاف امریکا، نه فدراسیون روسیه یا رژیم سوریه، یگانه قوت است که در مبارزه باد اعش پیشرفت قابل ملاحظه حاصل نموده است».
در عین حال وزارت دفاع روسیه اشاره میکند که ایالات متحده امریکا در صحنه عملیات در سوریه فقط یک دستاورد قابل ملاحظه دارد و آن آزادسازی رقه است. ولی برای محاصره و هجوم بر آن یک سال وقت ضرور بود و در نتیجه «90% شهر کاملاً ویران شده است» و عملاً قابل زیست نمی باشد.

© AP Photo / Manuel Balce Cenetaچرا پنتاگون کاهش قطعات روسیه را در سوریه نمی بیند:«استخبارات آنها بد کار میکنند»
چرا پنتاگون کاهش قطعات روسیه را در سوریه نمی بیند:«استخبارات آنها بد کار میکنند» - اسپوتنیک افغانستان
چرا پنتاگون کاهش قطعات روسیه را در سوریه نمی بیند:«استخبارات آنها بد کار میکنند»

در حال که پنتاگون جهت کم نشان دادن دستاوردهای روسیه در سوریه تلاش می ورزد، وزارت خارجه امریکا به اعتبار مسکو نزد حکومت بشار اسد امیدهای زیاد بسته است.
ریکس تیلرسون وزیر خارجه امریکا اعلام داشت:«ما روسیه را جهت اعمال نفوذ بر رژیم دعوت میکنیم، تا نمایندگان در پشت میز مذاکرات در ژینیو بنشینند. ما به کار با روسیه در آن عرصه ها ادامه خواهیم داد، جای که این ممکن است، تا به پروسه رفع تشنج و کاهش خشونت ها کمک نمائیم و حل صلح آمیز برای سوریه پیدا نمائیم».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала