افراد پشت پردۀ تصمیم ترامپ در قبال اورشلیم

© AP Photo / Evan Vucciافراد پشت پردۀ تصمیم ترامپ در قبال اورشلیم
افراد پشت پردۀ تصمیم ترامپ در قبال اورشلیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
برخی از مقامات کاخ سفید میگویند که تصمیم ترامپ در خصوص بیت المقدس، پاسخ به تعهدی بوده که او در مقابل حامیان مالی کارزار انتخاباتی خود داشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهرِ، در حالیکه ۲ روز از تصمیم ترامپ در پیوند به رسمیت شناختن اورشلیم به عنوان پایتخت اسرائیل و همچنین انتقال سفارت ایالات متحده به این شهر میگزرد رسانه‌های امریکایی با نشر گزارش‌ها پرده از راز این تصمیم برداشتند.

به اساس گزارش نیویورک تایمز و واشنگتن پست، از نظر دونالد ترامپ موضوع اورشلیم همواره یک موضوع سیاسی بوده است تا یک معضل دیپلماسی.

این رسانه‌ها با استناد به گفته‌های برخی از مقامات کاخ سفید مینویسند که این تصمیم دونالد ترامپ، پاسخ به تعهدی بوده که او در مقابل حامیان مالی و پشتیبانان ثروتمند کارزار انتخاباتی خود داشته است.

سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه - اسپوتنیک افغانستان
تصمیم ترامپ در مورد بیت المقدس مخالف همه توفقنامه های میباشد
به گفتۀ مقامات کاخ سفید، این تغییر در سیاست خارجی امریکا بدون توجه به هشدارهای رکس تیلرسون، وزیر خارجه، جیمز ماتیس وزیر دفاع و مایک پمپئو، رئیس سازمان ای اس آی انجام شده است و در مقابل، دو مشوق اصلی دونالد ترامپ در این زمینه مایک پنس، معاون او و شلدون ادلسون، میلیاردر مشهور یهودی و از متحدان قدرتمند او بوده‌اند.

شلدون ادلسون، میلیارد مشهور یهودی که صاحب هوتل‌ها، رسانه‌ها و کازینوهای مشهوری در جهان است، از حامیان اصلی حزب لیکود و همچنین جمهوریخواهان امریکا محسوب میشود. او که به «سازندۀ حاکمان» نیز معروف است، از حامیان مالی بنیامین نتانیاهو و چندین شخصیت جمهوری خواه در مبارزات انتخاباتی کشوری یا ایالتی آنها بوده است هر دوی آنها یعنی پنس و ادلسون بارها بر اهمیت انتقال این سفارت برای احزاب راست یهودی و همچنین مسیحیان انجیلی تاکید میکردند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала