بزرگترین رزمایش هوایی مشترک کوریای جنوبی با آمریکا

© REUTERS / Wolfgang Rattayبزرگترین رزمایش هوایی مشترک کوریای جنوبی با آمریکا
بزرگترین رزمایش هوایی مشترک کوریای جنوبی با آمریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالت متحده آمریکا و کوریای جنوبی گسترده ترین تمرینات مشترک هوایی را در واکنش به "پرتاب راکت اخیر کوریای شمالی" راه اندازی می کنند .

به گزارش اسپوتنیک، ایالات متحده و کوریای جنوبی درپس زمینه آزمایش راکتی اخیر کوریای شمالی روز دوشنبه تمرینات نظامی مشترک ،زیر نام Vigilant ACE را آغاز می کنند که به گفته رسانه های کوریای جنوبی بزرگترین تمرینات در تاریخ خواهد بود. در تمرینات حدود 230 هواپیما شامل شش جنگنده — F شرکت خواهد کرد

وزارت دفاع کوریای جنوبی اعلام کرد، جهت نشان دادن اراده و توانایی سئول و واشنگتن برای واکنش به "تحریکات کوریای شمالی" وپرتاب راکت اخیر آن کشور ،در نظر گرفته شده اند.

کوریای شمالی روز 29 نوامبرازمایش راکت Hwaseon-15 را که قادر است هدف را در فاصله بیشتر از 13 هزار کیلومتر نابود نماید، با موفقیت انجام داد.آنها اعلام نمودند که این راکت میتواند تمام قلمرو ایالات متحده را تحت پوشش قرار دهد.
تهدید آغاز جنگ در شبه‌جزیره کوریا اخیراً با تشدید رویارویی کوریای شمالی و ایالات متحده امریکا که مرتبط با کوریای جنوبی و تعهدات متحدانه آن می‌باشند، افزایش یافته است. روابط میان پیونگ یانگ و سئول با وجود به قدرت رسیدن مون جه-این، که وعده بهبودی اوضاع در شبه‌جزیره را سپرده بود، ناگزیر وخیم‌تر شده اند. کوریای شمالی به بهانه تهدید از جانب ایالات متحده امریکا، با وجود تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد، به توسعه برنامه‌ی راکتی و هسته‌یی ادامه می‌دهد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала